• Emma437

vad kan man göra? hjälp mig ngn!!?

Jag har ett problem. Ett problem som stället till det välldigt för mig. Jag kan nämligen inte bajsa när min pojkvän är hos mig :O!!
    Det är SÅ frustrerande. Det lixom "låser" sig för mig, blir hård i magen, typ förstoppning men fisa kan jag göra. Han vet om detta nu och har sagt till mig gå på toa och försök det är inte bra för dig att inte kunna bajsa på 3-4 dar. Jag har verkligen försökt men det går inte :( ofc känner jag ju mig lite nödig men ändå går det inte. Så fort han åkt hem så kan jag bajsa utan problem. Och grejjen är ju det hur blir det sen när jag ska sova över hos han i ca 3-4 dar?! Finns det inget man kan ta, så man får bajsa utan problem, för vill ju inte ta ngt så man är tvungen och springa på toa stup i ett lixom. Så äre ngn som vet vad man kan ta osv?

• Svar på tråden vad kan man göra? hjälp mig ngn!!?
  • Jamieolivia

Låter jobbigt! :) Man kan ju ta ett laxermedel, inte mycket, men som gör att man måste gå på toa iaf. Använde det när jag fick hemorrojder som gravid. Tog bara lite lite så att jag inte skulle vara hård.
    Kan ju vara så att om du får till bajset en gång, så är det lättare gången efter! Det mesta är nog psykiskt och om di verkligen MÅSTE gå så kommer du att gå. Annars bajsar du ju på dig,,,Det är nog ännu värre. 

• tjockobbe

Be han gå ut en stund. Om han vet om problemet så förstår han. Min pojkvän har samma problem, inte bara med mig utan med alla o överallt.

Med mig funkar det nu, om jag är på en annan våning i huset. Men han har typ alltid sagt till innan bara för att jag ska hålla mig borta just den stunden.

Prova! Inget att skämmas för! :)

BF 30 september
  • Emma437

Jamen precis, det sitter nog mkt i mitt huvud. Jag försöker ju verkligen att slappna av men det är som om det låser sig fullkomligt för mig. Hur känndes det för dig när du tog laxermedel? Rörde det till i magen så du fick ont elr?! Har ju funderat mkt på laxermedel att man bara kan ta lite bara man får bajsa lixom. Hur fort gåre innan man måste gå på toa? Att be han gå ut vet jag inte riktigt...känner ju mig taskig då lite :-P

• Jamieolivia

Nä, i blrjan var det svårt att veta hur mycket man kan ta utan att man ska behöva springa på toan supersnabbt. Kolla hur mycket din mage tål. Står det t ex 5 droppar, börja med hälften och se. Alla reagerar olika.
    När jag hittat rätt så var det bara som att man liksom måste gå, men inte akut :) 

• Emeli

Jag tror inte det har att göra med att du är adopterad. Om du lägger frågan i ett annat forum får du kanske fler svar.

Svar på tråden vad kan man göra? hjälp mig ngn!!?