• S Michaela

Gravid v.32 - Blöder?

Hejsan! Har sedan 3 dagar tillbaka haft levrat blod i trosorna varje gång jag gått på toaletten. Det kommer också blod på pappret när jag torkar mig. Men idag när jag va på toa så var det som en stor geleaktig blodklump i trosorna. Någon som vet vad det kan vara? Första dagen jag såg blod fick jag åka in till förlossningen, och dom kollade bebisen och den mådde bra. Jag frågade läkaren om det kunde vara slemproppen men fick inget ordentligt svar. Men nu börjar det kännas lite oroligt igen när det Fortfarande efter 3 dagar kommer ut mörkt/ mensliknande blod.. Hjälp snälla!

• Svar på tråden Gravid v.32 - Blöder?
  • S Michaela

Jag har ringt förlossningen och hon kollade i min journal, och eftersom att läkaren hade skrivit att allt såg bra ut i måndags så skulle jag inte oroa mig om det inte började göra ont, eller om jag fick täta sammandragningar eller om blodet ändrade färg till mer "färskt rött". Hon kunde inte heller svara på om det va slemproppen.. Å det är klart jag blir lite nojig, vill ju veta varför jag blöder lixom "/

• carro93
    S Michaela skrev 2013-07-03 13:54:10 följande:
    Jag har ringt förlossningen och hon kollade i min journal, och eftersom att läkaren hade skrivit att allt såg bra ut i måndags så skulle jag inte oroa mig om det inte började göra ont, eller om jag fick täta sammandragningar eller om blodet ändrade färg till mer "färskt rött". Hon kunde inte heller svara på om det va slemproppen.. Å det är klart jag blir lite nojig, vill ju veta varför jag blöder lixom "/
    Men fy, jag skulle kräva att få komma in ändå! 
  • S Michaela

Å så en fråga till.. Om det nu är slemproppen som har gått, ska jag ha lite i bakhuvudet att det kanske kan bli förlossning snart då? Min sambo fyller nämligen år på fredag och hans kompisar har planerat att ta med han ut på grabbkväll och krogrunda (jag har sagt att han ska passa på för när det är 1 å en halv månad kvar måste han hålla sig nykter å körbar, haha) Så känns ju inte bra å oroa honom i onödan, men lite jobbigt OM förlossningen skulle starta och han är på krogen :P

• carro93

Jag har förstått det som att när slemproppen gått så kan det ta bara några dagar till flera veckor innan bebis kommer ut så slemproppen behöver inte betyda att förlossningen startar snart.  

Men förstår din oro, klar man vill att sambon ska vara nykter OM det skulle sätta igång! 

• S Michaela

Okej, då får jag ta det som de kommer :) Får känna efter hur det känns på fredag! Å har det inte slutat komma blod imorgon ringer jag förlossningen igen! Det finns så mycket olika uppgifter om ifall man för bada (i sjö/hav) och ha sex när slemproppen gått, vad har ni hört?

• S Michaela

Hejsan allihopa! Tänkte ni kanske ville ha en liten update på var det va som verkligen hände med blödningen!

Jag slutade tillslut att blöda, men i vecka 34+2 vaknade jag på morgonen med en stor pöl med blod under mig, å det fortsatte rinna när vi åkte in till FL. Väl där kunde dom inte konstatera var det va, så jag blev lagd i liggläge, blev fastande och fick dropp - dom förberedde kejsarsnitt.. Men som tur var gick det inte så långt, utan dom upptäckte havandeskapsförgiftning (och att en liten bit av moderkakan hade lossnat), men blödde ändå mycket så fick ligga i 23 timmars liggläge på BB i en vecka (fick bara gå upp föratt gå på toa, och duscha varannan dag). Blev sedan igångsatt och födde våran lilla kille efter många om och men 5 veckor för tidigt. Efter 1 vecka på Neo å 3 veckor med sond så började allt funka å nu så mår vi såå kanon så :)

• smultronrosa

Skönt att höra att allt gick bra, även om jag fick hela historien i ett svep nu ;) alltid skönt med lyckliga slut! Grattis till er lille kille :)

• S Michaela
    smultronrosa skrev 2013-11-12 14:26:54 följande:
    Skönt att höra att allt gick bra, även om jag fick hela historien i ett svep nu ;) alltid skönt med lyckliga slut! Grattis till er lille kille :)

Tack så mycket! :) Ja, nu är han 3 månader å som vilken bebis som helst :)
Svar på tråden Gravid v.32 - Blöder?