• Anonym (mamman)

nu gör han det IGEN!

Jag blir galen på mitt barns pappa!! och jag vet inte alls vad kan jag göra mer än att skälla ut honom..

Det är så att dt hände för ett år sen ungefär att han hämtade våran 2åring o lät henne sitta på en PUFF i bilen?!?! Hur tänkte han där?! Det hände flera gången under en helg och han fick flera ordentliga utskällningar.. Det är bara 3,5-4km emellan - men jag ser inte det som en ursäkt, vad som hellst kan hända fast att det "bara" är nån km o små vägar..

Han var precis hit och hämtade henne, o vad får jag se - JO, han sätter henne på den där jävla puffen IGEN!!! Fast att han har en riktig stol.. Demon
    Samma ursäkt idag: " det är ju bara en sån kort bit"..
    jag ville inte tjaffsa där o då, känner nu i efterhand att jag egentligen skulle tagit med henne in igen o låst dörren - så han KANSKE hade "lärt sig en läxa"..

Hur ska jag göra?! Skäller jag ut honom så kommer han bara säga att det är tillfälligt o att hon i vanliga fall åker i sin stol..
    För dom gångerna det har hänt så har han hämtat med sin pappa(barnets farfar) i hans bil när han är i staden o hälsat på.. men känner ändå att man kan väl ändå flytta över stolen, det går fort o lätt..

O jag känner mig hemsk nu som släppt iväg dom igen, det är ju bara jag som kan få stopp på dessa dumheter..

hur ska jag göra så pappan verkligen förstår att det han gör är fel o riktigt allvarligt?

• Svar på tråden nu gör han det IGEN!
  • Rosaceae

Antingen inte släppa iväg barnet när han har en puff i bilen, eller så anmäla han(då det väl är olagligt) då han åker iväg men barnet.

• Anonym (samma)

jag har haft samm problem med mina barns pappa innan, han orkade inte sätta dem i sina stolar bakåtvända för de var ju jobbigt... :O jag blev så arg så sa ja synd då får de inte åka med, vilket gjorde han förbannad oxå men jag gav mig inte en sekund så min nya och barnens pappa gick ut och fixade stolarna ordentligt så fick han köra sen. sen dess får vi alltid hjälpa han sätta fast stolarna så vi vet de åker säkert. så ge inte med dig. fråga som ja gjorde om inte deras liv är värt mer ?! tar inte många min att fixa det liksom...

• Queenie70

Jag hade hellre ställt till en scen än att släppa iväg mitt barn som inte var ordentligt bältad. Tänk om de den lilla biten nu krockar och ungen dör liksom. Du ska ställa till exakt så stora scener som behövs för att få honom att fatta. Inte femhundra meter utan ordentlig stol. Fan alltså...

• Anonym (mamman)
    Rosaceae skrev 2013-07-03 13:26:05 följande:
    Antingen inte släppa iväg barnet när han har en puff i bilen, eller så anmäla han(då det väl är olagligt) då han åker iväg men barnet.
    anmäla vart? till polisen eller familjerätten?
  • Anonym (mamman)
    Queenie70 skrev 2013-07-03 13:29:14 följande:
    Jag hade hellre ställt till en scen än att släppa iväg mitt barn som inte var ordentligt bältad. Tänk om de den lilla biten nu krockar och ungen dör liksom. Du ska ställa till exakt så stora scener som behövs för att få honom att fatta. Inte femhundra meter utan ordentlig stol. Fan alltså...
    jo som jag skrev, känner nu i efterhand att jag skulle tagit med henne in igen, så några skuldkänslor behöver du inte ge mig..
  • Anonym (mamman)
    Rosaceae skrev 2013-07-03 13:26:05 följande:
    ska jag släppa iväg dom o sen ringa o tipsa polisen?? tyvär så är ju det försent nu då dom redan är hemma..
  • Anonym (mamman)

dottern är bara där över dagen för att fika o träffa farfar som är här o hälsar på..
    ska jag säga att jag hämtar henne där eller att ska jag låta dom köra hem henne igen (kommer ju troligtvis bli på somma sätt som dom hämtade henne) o sen ringa polisen?

Svar på tråden nu gör han det IGEN!