Tre veckor och fyra dagar efter förlossningen kom min. Hade PMDD-känningar (något jag lidit av sedan 16 års ålder, vilken dröm att slippa i 9 månader) en vecka innan det, trodde att jag drabbats av allvarlig förlossningsdepression för allt blev så nattsvart och överjävligt. Jag sa till BVC "det känns exakt som PMDD" och så var det just det! Oväntat.
Blödningen har varit ganska kraftig men det är helt klart mens och ingen nytt avslag. Avslaget var precis påväg bort när mensen kom. De känns helt olika om man jämför.
Barnmorskan på MVC var skeptisk till att det var mensen då det är väldigt tidigt, men inget är omöjligt (och jag är säker på min sak - vet väl hur mens känns). Hon konstaterade att det är dags att tänka på preventivmedel igen. Och att om jag får feber så är det akuten som gäller - men det tror jag inte kommer hända, det ÄR ju mens.
Det enda konstiga med den här mensen är att jag inte har någon mensvärk. Lite ibland, men inte alls så det gör ont. Det kanske är så tidigt än att livmodern fortfarande är "vältränad" efter förlossning + braxton hicks? Det lär ju bli mindre syrebrist i muskeln om den fått bättre blodgenomströmning genom all träning och därav mindre smärta.