• fru Maj

Du har förmodligen PCO

Hej alla! Jag är en tjej/kvinna på 31 år. Nygift och längtar efter barn. Jag har en kraftig övervikt och ska nu gå ner 20kilo och sedan göra en gastrikbypass.Jag fick höra av en gynekolog att jag "FÖRMODLIGEN" har PCO och att jag skulle gå hem o googla om vad det var.. Efter de måste man vänta 1år innan man försöker bli gravid igen. Allt känns så jobbigt och barn känns så lååångt bort. Men jag vet ju inte ens om mensen och ägglossningen kommer igång ens efter allt detta. J0ag kanske aldrig blir gravid endå.. :( nu har jag inte haft men el äggloss på 3år. Sjukvården hjälper inte med dessa frågor än utan bara säger att "de kan ju bli bra när du går ner i vikt" Jag är såååå jävla trött på att leva på "kan"et och kanske, eller du ska se.... :(

• Svar på tråden Du har förmodligen PCO
  • MiaIa 90

Lika dant är de för mig har PCO och har försökt få barn i 2år men inget har hänt.
    Har gjort en GBP operation i januari i år och vi försöker redan nu få barn vi orkade inte vänta ett år efter operationen.
    Så kör på som ni vill sen.
    Jag har inge hopp kvar känns de som men ska nog skaffa en hund tror jag för att få annat att tänka på under tiden. 

• fru Maj
    MiaIa 90 skrev 2013-07-01 15:42:12 följande:
    Lika dant är de för mig har PCO och har försökt få barn i 2år men inget har hänt.

Har gjort en GBP operation i januari i år och vi försöker redan nu få barn vi orkade inte vänta ett år efter operationen.

Så kör på som ni vill sen.

Jag har inge hopp kvar känns de som men ska nog skaffa en hund tror jag för att få annat att tänka på under tiden. 

Man både tappar hoppet och livsglädjen.. hur var de för dej innan op hade mens o äl? Jag är som sagt 31 och vill verkligen inte vänta. Har du genomgått någon utredning pga av barnlöshet, vad säger läkarna? Har du provat tex pregotime munkpeppar el dyl? Många frågor :)
  • MiaIa 90
    fru Maj skrev 2013-07-01 19:50:04 följande:

Man både tappar hoppet och livsglädjen.. hur var de för dej innan op hade mens o äl? Jag är som sagt 31 och vill verkligen inte vänta. Har du genomgått någon utredning pga av barnlöshet, vad säger läkarna? Har du provat tex pregotime munkpeppar el dyl? Många frågor :)
    Vet inte om jag hade äl innan operationen men hare jätte oregelbunden mens kunde komma med 45-85dagars mellanrum. 
    Nu äntligen är dom kortare dagar i mellan.
    Fick bara testa sambons simmare och göra UL på mig som visade då att ja har PCO inger mer fick jag göra för att jag vägde för mycket.

Svar på tråden Du har förmodligen PCO