• cattus

Babyskydd med el. utan "base"

Dags att börja tänka på vad som behövs då lilla Loppan kommer.

Tittar just nu på babyskydd.
    Många kan ju monteras med olika typer av "fästen/base/easyfix".
    Är det bara mycket enklare eller blir stolen säkrare?
    Tycker det känns som om det blir mycket extra grejor i bilen.

Stolen skall placeras fram/bakåtvänd efter att krockkudden kopplats bort. 

• Svar på tråden Babyskydd med el. utan "base"
  • Mabaja

Stolen blir inte säkrare med en bas utan bara lättare att fästa i och ta ur bilen.

• Frontline

Mycket smidigare med en bas då man kan plocka med sig barnet även om det sover om man ska göra nåt...

Vi har så vi kan sätta fast babyskyddet på barnvagnen och det är ju extremt smidigt..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • femhjärtan

Det är mycket smidigare med en bas!

• AX87

Får man lägga till en fråga hur gör man med parkering?
    Alltså vi har så trånga parkeringar i stan så tror inte ens jag kommer få ut, babyskyddet.
    Letar man efter större parkering varje gång el hur gör ni?

• Frontline
    AX87 skrev 2013-06-30 17:09:14 följande:
    Får man lägga till en fråga hur gör man med parkering?
    Alltså vi har så trånga parkeringar i stan så tror inte ens jag kommer få ut, babyskyddet.
    Letar man efter större parkering varje gång el hur gör ni?
    Har det varit för trångt ibland så har frugan gått ur bilen och plockat ur barnen innan jag parkerar annars letar jag reda på ett ställe där det inte är så trångt...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • cattus

Tack för svaren, tänkte at det kanske skulle bli bökigare med fäste fast säkrare, med det är alltså tvärt om (ja, inte mindre säkert, men inte mer heller)

• Freja03

Kop med bas, det ar som de andra sagt otroligt behandigt. Bebis kommer somna i bilen och ni kan bara lyfta in den och den kommer fortsatta sova. Sonen vaknar alltid nu nar vi lyfter ur honom ur hans barnstol. I babyskyddet kunde han sova ytterliggare nagon timme. 

• Baktakt

Vi hade ingen bas till vår Brio Go och det var aldrig något bök. Det beror väl på typ av babyskydd om det är enkelt eller ej, antar jag.

• cloudberry79

Babyskydd som man fäster med bältet lyfter man ju också ut med barnet i, enda skillnaden är att man måste dra om bältet varje gång.

(M)amma till V -07 och E -12
Svar på tråden Babyskydd med el. utan "base"