• Lindybelindy

Lite frågor om vagnen akta graco evo!?

Jag har funderat på att köpa denna vagn men vill veta lite hur ni som har/haft denna vagn tycker? Fördelar, nackdelar. Och en sak jag funderat på är hur det funkar att ha skötväska på styret eftersom det känns som att det glider ned och slår mot barnets fötter om barnet sitter vänd mot mig.. Med vänlig hälsning, Linda. Behöver svar fort!

• Svar på tråden Lite frågor om vagnen akta graco evo!?
  • siljestina

Hej.

Har Evon sen några månader tillbaks och är jättenöjd.
    Den är ju mer som en sulky fast med en kombivagns fördelar. Vändbar sits osv.
    Jo väskan kanar ner lite o lägger sig mot fotstödet på sitsen.
    Har alltid fotstödet uppfällt till dottern så det har inte varit något som stört hittills.

Enda negativa är väl att vagnen kan kännas lite ranglig. Men med fördelarna i den lätta vikten, vändbara sitsen och att den är supersmidig att fälla ihop o få plats med i bilen så tycker jag att det  överväger till många ++++.

Hoppas du fick svar på din fråga =) 

• Tinci

Använder den enbart som sittvagn. + Liten, smidig ,lätt ,stor varukorg, framåt och bakåtvänd sits, olika sittlägen och helt plant sovläge,prisvärd,fin. - Grus fastnar i plasthjulen(ser inte jättevackert ut men det är en smaksak som stör eller inte) Min vagn började låta efter två veckor men smörjde in den så slutade det. Har du barnet vänt mot dig och väskan hängandes på handtaget utan krokar så vilar väskan mot barnets fötter. Vagnen blir påverkad och inte lika lätt att svänga beroendes på hur mycket du lastar på vagnen. Handtaget kan inte justeras. Inte lika stabil i chassit som en rejäl barnvagn men detta är ju en sulky. Åkpåsen glider ner (jag använder en dyna ifrån addbaby i åkpåsen vilket gör det mjukare och åkpåsen glider inte,sen kan man ju ha en annan åkpåse med antiglid eller som man kan fästa) Kommer inte använda denna som vintervagn pga att jag vill ha bättre större och mönstrade hjul på en vintervagn. Denna vagn passar bra sommar vår och höst. För övrigt är jag nöjd med vagnen. Alla vagnar har sina plus och minus så man får ju välja själv vad man tycker överväger. Bra vardags och shoppingvagn. Detta är hur jag upplever vagnen och mina synpunkter. Har använt den i 3 månader. :)

Svar på tråden Lite frågor om vagnen akta graco evo!?