• Hyppe

Mensvärk utan mens -vanligt?

Jag har sedan min diagnos i juni förra året gått på p-piller fram till för ca två månar sedan. Ingen mens än så länge, men en helvetisk mensvärk som kommer ungefär var sjätte dag och kan ibland hålla i sig i flera dagar. Ingen mens kommer. Ibland har jag så ont att jag inte kan resa mig från en stol utan måste ligga i fosterställning/sitta i vinkel. Ni som är lite rutinerade, hade ni mensvärk från helvetet när ni gav upp preventivmedel? Eller har ni haft mensvärk utan mens även om ni inte haft preventivmedel? Hur länge ska jag behöva stå ut med denna värk?? Mitt humör blir ju inte det bästa....

• Svar på tråden Mensvärk utan mens -vanligt?
  • Malin021

Jag fick "mensvärk" närmar va gravid med mitt första barn. Har du kollat så du inte är det?

Kärlek
  • Hyppe

Nej jag har inte gjort det än. Dock kan man tro att jag är gravid nu, de senaste veckorna har jag haft illamående som kommit och gått, mest i samband med måltider, inget sug efter alkohol eller cigaretter, varit nedstämd, lätt till tårar och varit svullen som f*n. Dock har jag mycket funderingar allmänt om min PCO och vår möjlighet att bli gravida på egen hand så det kan ju likväl vara psyket som jävlas. Det tråkiga är qtt min sambo börjar tycka jag är bitter och trist och barq klagar och det är så svårt att förklara för honom. Igår fick jag ont i brösten igen och lite mensvärk, enligt min "mens-app" så är det en ägglossning som ska ske nu (men å andra sidan har jag inte haft mens sen jag slutade med p-piller).

• Loriyana

När det hände mig så visade det sig att jag var gravid.

• 2013

Jag kan känna lätt mensvärk då och då, men absolut inte så som du beskriver. Har du uteslutit graviditet? Är du säker på att du inte har endometrios också?

• Hyppe

Jag tänkte göra ett grav-test nu under helgen, och om dt visar sig negativt ringer jag min mottagning. Att ha ont "utan anledning" påverkar humöret något enormt

• Hyppe

Usch jag vet inte. Värken är mindre nu, men har återkommande yrselattck och illamående. Idag gjorde jag ett gravtest som visade ett tydligt blått streck horisontellt och ett svagt lodrätt. Läste av för tidigt mitt pucko (2 min istället för 3) och kom på det flera timmar efteråt. Hur vet man om det är ett plus ellre inte? Läste på clearblues hemsida nu och blev väldigt osäker, där står : Det spelar ingen roll om ett av strecken i plustecknet är ljusare eller mörkare än det andra ? resultatet är ändå "Gravid": Utseendet på plustecknet,"+", som visas i resultatfönstret kan variera. Dock bör strecken i plustecknet och strecket i kontrollfönstret ha ungefär samma bredd. " Vad jag kan minnas var det samma bredd på strecken men olika styrka i färgen. Det stod att jag bör vänta tre dagar innan jag gör nästa test.

• LillaJag06
    Hyppe skrev 2013-08-06 23:57:42 följande:

Usch jag vet inte. Värken är mindre nu, men har återkommande yrselattck och illamående. Idag gjorde jag ett gravtest som visade ett tydligt blått streck horisontellt och ett svagt lodrätt. Läste av för tidigt mitt pucko (2 min istället för 3) och kom på det flera timmar efteråt. Hur vet man om det är ett plus ellre inte? Läste på clearblues hemsida nu och blev väldigt osäker, där står : Det spelar ingen roll om ett av strecken i plustecknet är ljusare eller mörkare än det andra ? resultatet är ändå "Gravid": Utseendet på plustecknet,"+", som visas i resultatfönstret kan variera. Dock bör strecken i plustecknet och strecket i kontrollfönstret ha ungefär samma bredd. " Vad jag kan minnas var det samma bredd på strecken men olika styrka i färgen. Det stod att jag bör vänta tre dagar innan jag gör nästa test.

Låter som att du är gravid TS :)

Ta ett nytt eller prova med ett digitalt
  • Hyppe

Har gjort tre positiva test varav ett digitalt som visade 3+ veckor. Då kanske värken var gravidvärk och inte mensvärk.

• anonymto ch oroligt

Min mens är 3 veckor försenad !!!

har haft min vanliga mens värkar och sakt flera gånger nu kommer min mens men den har fortfarande inte kommit börjar bli lite orolig vi ha nämligen försökt skaffa barn ett tag nu men blivit besviken så fort min mens kommit har jag blivit ledsen och till och med tappat se lusten jag vill hoppas på att vara gravid men vågar inte

vad ska jag göra

Svar på tråden Mensvärk utan mens -vanligt?