• Fjällsol

Äggdonation - blöder lite varje dag

Hej!

Lördagen den 22 juni gjorde jag ett ET med ägg som var odlade i 5 dagar.

Från dag 2 så har jag blödigt lite hela tiden. Någon annan som varit med om det?

Jag har daglig kontakt med kliniken och vi justerar Utrogest och jag är rekommenderad att ligga i sängen - även om det är svårt då jag måste jobba.

Jag har gjort ett ET förut som inte lyckades men då blödde jag bara en gång, inte som nu när det är lite varje dag.

Har inte tid för HCG test förrän den 5 juli och än har jag inte testat hemma heller.

Som sagt, någon mer som varit med om detta?
    Jag har förstått att man blöder lättare vid en äggdonation än vid en "vanlig" graviditet, men redan nu?

åh, det är jju tortyr innan man vet!

Ha en bra helg!

• Svar på tråden Äggdonation - blöder lite varje dag
  • Juliette F

Hittade lite gammal info från FL:

"Jag fick blödningar en vecka tidigare än beräknad mens och efter lite googlande så fick jag reda på att det finns något som heter nidationsblödning. Min fråga är att om det här ÄR en nidblödning kan man då samtidigt känna en värk, typ som mensvärk, eller var helt enkelt min mens tidig, trots att den snarare alltid brukar komma senare än beräknat? Visst kan jag göra ett grav.test, och det kommer jag göra, men jag undrar fortfarande!"

"Så var det för mig, fick en nidis 7 dagar efter ÄL och som mensvärk. Nu är jag gravid i vecka 9 och har fortfarande samma dova värk."

"Jag blödde i typ fem dagar, nästa fram till beräknad mens. Brunröda flytningar (sorry for details)  "

"Jag hade så i min senaste graviditet. 6 dagar efter ÄL började jag få spottings precis så som mensen börjar å sen blev de lite mer å sen slutade det som efter ca 4 dagar, det riktiga skyfallet av blod uteblev som. Jag trodde först ja bara hade tidig mens, men det visade sig att jag var gravid! =)"

Svar på tråden Äggdonation - blöder lite varje dag