• Salam B

Billigare kött till mitt barn!!

Varför kostar kött så mycke pengar? Jag vill att mitt barn ska äta mer riktig mat och inte en massa ekologiska grönsaker som inte ger den näring som behövs men är dyrt. Jag tror att staten lurar oss genom att göra kött dyrt. Det borde vara billigt.

• Svar på tråden Billigare kött till mitt barn!!
  • Mineralvatten

vi köper ekologiskt kött i låda.
    10kg för 1150kr, ganska så billigt tycker jag.

• Lurvenpajsaren

Kött är ju alldeles för billigt. Folk ska istället betala vad det är värt och staten ska inte subventionera något alls.

• Rani

Vad har staten med saken att göra menar du?

Kött borde väl snarare vara dyrare för att slippa denna massproduktion som inye är bra för djuren.

• Tow2Mater

Och dyrare kommer det att bli, då skatter brukar ha en tendens att bara bli högre och högre väl införda: "Nu föreslår Jordbruksverket en koldioxidskatt på kött för att minska konsumtionen".

• Mineralvatten

det finns ju även vegetariska alternativ.

• Lurvenpajsaren

Dessutom är det bonden som ser till det finns kött. Inte staten. Klart en bonde ska ha pröjs.

• Mineralvatten
    Lurvenpajsaren skrev 2013-06-28 15:10:26 följande:
    Dessutom är det bonden som ser till det finns kött. Inte staten. Klart en bonde ska ha pröjs.
    jepp. därför köper jag mitt kött direkt av bonden. ekologiskt, hängmörat och supergott.
    10kg för 1150kr varav 5 kg är färs, resten är stekar, grytbitar etc.
    vi burkar även köpa 10kg köttfärs då och då också för 850kr. yummi! blir 20 påsar på köttfärs.
    numera köper vi aldrig nötköt från affären längre.
  • stockholmare

Kött är ju ofta riktigt billigt. Benfri kotlett och köttfärs får du ju för 40 kr/kg.

• Mandel

Skit i i hur djuren har levt och slaktas och hur mycket antibiotika eller andra medicinrester det är i köttet och köpt utländskt!
    Hit med mera tyskt dioxinskadat fläskkött för en billig penning bara folket får äta billigt kött.
    Skit samma om grisarna äter av varandras knorrar och skit samma om hönsen trängs i små burar och hackar fjädrarna av varandra, bara vi får billigt kött.
    Eller? 

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Lurvenpajsaren
    Mineralvatten skrev 2013-06-28 15:12:14 följande:
    jepp. därför köper jag mitt kött direkt av bonden. ekologiskt, hängmörat och supergott. 10kg för 1150kr varav 5 kg är färs, resten är stekar, grytbitar etc. vi burkar även köpa 10kg köttfärs då och då också för 850kr. yummi! blir 20 påsar på köttfärs. numera köper vi aldrig nötköt från affären längre.

Bra! Själv äter jag inte kött då pappa jobbade på Scan och jag är störd efter det. Men de gånger det görs till resten av familjen betalar jag hellre en bra lantbrukare än en sämre.
Svar på tråden Billigare kött till mitt barn!!