• Furstinna

Köp absolut inte denna produkt!!

Köpte igår Max Factors falsh lash effect 24 hour och provade dennidag och först och främst var den värdelös, ingen fakevolym här inte och den var svår att applicera och jävligt kladdig. Men ännu värre var nä jag nu skulle tvätta av den. Jag har nog tappat 20 fransar och jag har fortfarande inte fått bort skiten, den ska inte vara vattenfall men jag försökte med alla mina sminkborttagningsprodukter och den är som sagt fortfarande inte helt borta. Nu kan jag inte tvätt mer då det svider som fan och jag vill ha kvar åtminstone några fransar.

Så köp absolut inte denna produkt! Om när är någon som jag huskurstips av få bort godtas det gärna.

• Svar på tråden Köp absolut inte denna produkt!!
  • Furstinna

Oj vad upprörd jag var när jag skrev, helt olösligt.

Om någon har några tips på hur jag kan få bort så blir jag glad.

• viseversa

Först tycker jag du ska maila företaget och gå tillbaka till affären och klaga. Låter ju helt galet.

• Furstinna
    viseversa skrev 2013-06-27 20:48:05 följande:
    Först tycker jag du ska maila företaget och gå tillbaka till affären och klaga. Låter ju helt galet.

Jag har mailat dem och skrivit ett mail på deras fb sida. Sökte på Google och jag är inte ensam om att ha detta problem. Kan man lämna tillbaka en mascara? Köpte den på h&m.
  • maskrosbarnet

Köpte också den mascaran för några månader sen på hm. Det ska tydligen stå på hyllkanten att den ej är vattenlöslig men det gjorde det inte i den butik jag var på. Jag hittade en mail på nätet som tydligen inte var rätt men mitt klagomål blev slussad till ansvarig på Max factor Sverige. Skulle skicka min adress och få en ny mascara och nästa dag damp det ner en ny i brevlådan med en personlig ursäkt. Jätte nöjd med bemötandet från Max factor så prova att skicka iväg ett mail till dem.

• Themis

Varor kan reklameras om det är fel på dem.

Reklamation innebär att du kontaktar säljaren och berättar att du inte är nöjd med en vara eller en tjänst som du köpt. Du berättar också varför du inte är nöjd. Säljaren ska då rätta till felet, till exempel genom att

reparera varan ge dig en ny vara eller tjänst ge dig pengarna tillbaka.

För att du ska kunna reklamera något krävs att felet fanns från början. Du får alltså inte själv ha orsakat felet. Reklamationsrätt har man i 3 år.

---
    Gå tillbaka till H&M och reklamera varan, begär pengarna tillbaka så får de gå vidare i kedjan till tillverkaren.

Du kan också rapportera in felet/biverkningen till tillverkarens marknadsbolag, det ska stå på produkten vilket det är.

Tyvärr finns inga formulär för att rapportera kosmetikabiverkningar på Läkemdelsverkets hemsida, men om det gällde läkemedel eller hälsokost så finns allt man behöver där.

Och tyvärr så är inte kosmetikabranschen alltid tipptopp på testning och hygien, det kan uppstå fel och kontamination av bakterier vid tillverkning.

Varningsbrev delas ut ibland av USA:s läkmedelsmyndighet även till kända märken som Lancôme, Bioque och Avon. Det senaste i Sverige var att de där produkterna som skulle få ögonfransarna att växa fick spö av Läkemedelsverket för att de kan skada ögat.
    En av få säkra saker i livet: Den som accepterar skit kommer att få rikliga mängder av det.
Svar på tråden Köp absolut inte denna produkt!!