• Maaatiiildaaa

Kattförlossning, är det på G?

Har en dräktig dam här som Idag är på dag 62 ( sedan 2a parningen skedde ) Igår morse tog vi temp då hade hon sjunkigt till 37, & den har legat så hela dagen igår & kvällen. Hon började igår äta extremt mycket & dricka vatten , hon har även börjat böka runt i bolådan & bädda ner sig, andningen var ansträngd & hennes blick frånvarande, jag låg brevid & massera magen i säkert 1-2 timmar & hon njöt men slöt ej ögonen ( som hon brukar ) utan himlade runt & spann ordentligt. Imorse va tempen uppe på 37,8 & hon har börjat få lite blod i slidan ( man ser det börjar öppna sig ? ) & der syns en "gega" från rumpan lite gul aktig. Är det på gång? hur lång tid kan det ta? Hon är samma idag ligger ner äter lägger sig igen & spinner hela tiden men blundar ej utan ögonen rullar runt & hon försöker så gott hon kan tvätta sig där bak ( lite svårt för henne då magen är ganska stor ) Ungarna har man kännt i ca 2,5 vecka men sedan igår är det väldigt lugnt i magen :) Tacksam för svar :) Det är 2a kullen för henne men förra va uppfödaren med nu är jag själv, så lite nervös är jag Förra kullen kalla hon på mig , mjaua & sen gick jag efter då la hon sig började flåsa & 15 min sen föddes första pojken, sen kom 2 till inom loppet av 3 timmar. Sen va det över :) dock visste ja ej dagarna då , då hon parade sig utan min vetenskap

• Svar på tråden Kattförlossning, är det på G?
  • Jacqueline

min katt gick på lådan typ en gång i kvarten innan det satte igång för henne =) och jamade på nåt konstigt sätt jag inte kände igen :P

• Majsan70

Jag lurar lite på det där du säger om en gulaktig gegga? Det känns inte riktigt bra. Enda gångerna mina katter fått det så har det uppstått en infektion samtidigt. 

• Maaatiiildaaa

En vet säger ej mer än - du får avvakta & se. så ej lönt att ens ringa dom! Hon har andats tungt & tvättat sig i flera omgångar , legat i bolådan sedan kl 13.30 & där ligger hon änn, men hon verkar ej ha ont än

• nemo1
    Maaatiiildaaa skrev 2013-06-25 15:53:03 följande:
    En vet säger ej mer än - du får avvakta & se. så ej lönt att ens ringa dom! Hon har andats tungt & tvättat sig i flera omgångar , legat i bolådan sedan kl 13.30 & där ligger hon änn, men hon verkar ej ha ont än
    Katter kurrar även vid smärta.
  • Blåbäret0

Min katt sov flera timmar upp till själva förlossningen, somnade om direkt efter vattnet gått. Sen gick det fort :)

• Maaatiiildaaa

Nu är tempen nere på 36,1 & hon blöder från slidan, även ff slem från rumpan, men inga direkta värkar än, hon ligger mest ner & spinner & är lugn

• nemo1
    Maaatiiildaaa skrev 2013-06-25 18:58:51 följande:
    Nu är tempen nere på 36,1 & hon blöder från slidan, även ff slem från rumpan, men inga direkta värkar än, hon ligger mest ner & spinner & är lugn
    Jag har aldrig varit med om att det blöder innan förlossningen och jag har haft många jourkatter som fött här. Jag tycker du ska ringa och rådfråga en veterinär.
  • Majsan70
    Maaatiiildaaa skrev 2013-06-25 15:53:03 följande:

Med gul gegga så bör de säga att de vill att du kommer in så de får titta. En av mina katter har fått livmoderinflammation två gg i samband med förlossning. Resultat tre döda ungar och kejsarsnitt o ingen mer avel på henne tyvärr.
  • Josefin86

Min katt är dräktig och igår läckte hon lite från slidan, typ uppblandat blod, som vanligt i övrigt dock, äter och mår bra. Är förlossningen på g?

• flygrl

Fick syn på tråden för att den just bumpats upp igen.

Hur gick det med förlossningen? Allt väl?

Svar på tråden Kattförlossning, är det på G?