Kattförlossning, är det på G?
Har en dräktig dam här som Idag är på dag 62 ( sedan 2a parningen skedde ) Igår morse tog vi temp då hade hon sjunkigt till 37, & den har legat så hela dagen igår & kvällen. Hon började igår äta extremt mycket & dricka vatten , hon har även börjat böka runt i bolådan & bädda ner sig, andningen var ansträngd & hennes blick frånvarande, jag låg brevid & massera magen i säkert 1-2 timmar & hon njöt men slöt ej ögonen ( som hon brukar ) utan himlade runt & spann ordentligt. Imorse va tempen uppe på 37,8 & hon har börjat få lite blod i slidan ( man ser det börjar öppna sig ? ) & der syns en "gega" från rumpan lite gul aktig. Är det på gång? hur lång tid kan det ta? Hon är samma idag ligger ner äter lägger sig igen & spinner hela tiden men blundar ej utan ögonen rullar runt & hon försöker så gott hon kan tvätta sig där bak ( lite svårt för henne då magen är ganska stor ) Ungarna har man kännt i ca 2,5 vecka men sedan igår är det väldigt lugnt i magen :) Tacksam för svar :) Det är 2a kullen för henne men förra va uppfödaren med nu är jag själv, så lite nervös är jag Förra kullen kalla hon på mig , mjaua & sen gick jag efter då la hon sig började flåsa & 15 min sen föddes första pojken, sen kom 2 till inom loppet av 3 timmar. Sen va det över :) dock visste ja ej dagarna då , då hon parade sig utan min vetenskap