• Linda T

Tips på bra flaska?

Vi flaskmatar vår kille på 6 veckor, men han blir väldigt rapig och han får ont av luften i magen. På natten kan vi inte lägga ner honom utan att vi rapat honom en lång stund, vilket i sin tur gör att han vaknar till och inte kan somna ändå... Det blir väldigt knöliga nätter...

Just nu använder vi Dr.Brown, som funkade fint till vårat första barn. Har även provat MAMs anti-kolikflaska.

Det spelar ingen roll om det är en massa delar eller så, huvudsaken är att det fungerar! Några tips?

• Svar på tråden Tips på bra flaska?
  • NollÅtta

för oss fungerade MAM så jag ahr inte provat någon annan.Men det är nog bara att testa ett par till, finns ju Avent bl a. Kanske kan ni testa magdroppar, minifom samt sempers magdroppar.

Ett tips jag fick av bm var att ge mer minifom än vad som står på paketet, asså inte ta 10 droppar per gång utan kanske 20.  Det går inte att överdosera. Det var för först då vi märkte lite skillnad.  

• Linda T
    NollÅtta skrev 2013-06-25 14:11:31 följande:
    för oss fungerade MAM så jag ahr inte provat någon annan.Men det är nog bara att testa ett par till, finns ju Avent bl a. Kanske kan ni testa magdroppar, minifom samt sempers magdroppar.

Ett tips jag fick av bm var att ge mer minifom än vad som står på paketet, asså inte ta 10 droppar per gång utan kanske 20.  Det går inte att överdosera. Det var för först då vi märkte lite skillnad.  
    Airhostess skrev 2013-06-25 15:44:15 följande:
    Nuk nappflaska och Nan Ha ersättning om han har känslig mage.
    Tack för svar!

Han äter Althera pga mjölkproteinallergi och magen är betydligt mindre krånglig än tidigare, problemet är just luften han får i sig. Sempers magdroppar får han redan och minifom tyckte vi inte gav någon effekt, trots ökad dos. Första barnet hade kolik i 4 månader så vi kan allt det där vad doppar och massage heter....... ;)

Har nyss beställt en ny modell av flaska (Difrax S-flaska) med svängd hals som ska minska risken att de får i sig luft eftersom pipen alltid är fylld p.g.a böjen. Vi får nog helt enkelt prova oss fram för att se vad som passar oss bäst... men hjälp vad många olika flaskor det finns! ;)

• purple box

Med stora hade vi Mam anti-kolik. Hjälpte inte alls lilla så hon käkar ur Dr Brown.

Svar på tråden Tips på bra flaska?