• Sophy

Positivt äl-test?! *bild*

Har ätit två kurer pergotime nu. Första kuren fick jag inget utslag på äl-testen, men i fredags och lördags var strecken starkare..kan det vara så att jag har haft ägglossning den här gången?!

• Svar på tråden Positivt äl-test?! *bild*
  • Jacqueline

kan du ta en bild utan blixt så det inte reflekteras så värst?Kan tycka mig se en fin ökning annars =)

• isadora81

Jag skulle inte säga att det är positivt. Ett ägglossningstest som är positivt ska ha ett teststreck som är starkare eller minst lika starkt som kontrollstrecket. Ett tips är att börja ta tempen varje morgon. Då ser då en till två dagar efter ägglossning att tempen höjs. Då slipper du undra om ägglossningstestet var positivt eller inte.

Det är inte ett sätt att förutse ägglossning men ett väldigt bra sätt att följa om man har haft en ägglossning eller inte. Även om man får ett positivt äl-test så är det ju inte säkert att ägget verkligen lossar. 

• Sophy
    isadora81 skrev 2013-06-24 13:30:08 följande:
    Jag skulle inte säga att det är positivt. Ett ägglossningstest som är positivt ska ha ett teststreck som är starkare eller minst lika starkt som kontrollstrecket. Ett tips är att börja ta tempen varje morgon. Då ser då en till två dagar efter ägglossning att tempen höjs. Då slipper du undra om ägglossningstestet var positivt eller inte.

Det är inte ett sätt att förutse ägglossning men ett väldigt bra sätt att följa om man har haft en ägglossning eller inte. Även om man får ett positivt äl-test så är det ju inte säkert att ägget verkligen lossar. 

Hur mycket ökar tempen vid ägglossning?!
    Den mittersta stickan är från i fredags, den fjärde från vänster är sedan i lördags..samtidigt som jag gjorde det testet kollade jag febern för jag kände mig hängig..den visade 36,8 i vanliga fall har jag ALLTID 36,6...men det kanske är alldeles för lite skillnad för att det ska vara nåt?!

Har aldrig fått nå starka resultat tidigare på testen, har alltid kört med clerablue men inga glada gubbar..eftersom det blir så dyrt så körde jag stickor den här gången, men trodde att jag hade två cb kvar som jag kunde dubbelkolla med, men det hade jag visst inte...o sen blev ju allt på midsommarafton...
    Jaja, de visar sig väl vid bim om det var ägglossning eller inte!
  • isadora81

Man kan inte tempa bara en dag och utgå ifrån det. För att kunna säga något måste man tempa i stort sett varje dag och samma tid varje dag. Jag tempar varje morgon klockan halv sju. Sedan skriver jag inte tempen i en app i telefonen. Då kan man se på kurvan när det ökar. Dock så kan man ju ha enstaka höga temperaturer även innan ägglossning. Mins temp varierar från 36,1-36,6 innan ÄL och mellan 36,5 och 37 efter ägglossning. Om man har druckit alkohol dagen innan så får man falskt förhöjd temp.

Det finns också en sida på internet där man kan skriva in sina temperaturer och så ritar den ut ett kryss där ägglossningen var. fertilityfriend.com 

• Sophy
    isadora81 skrev 2013-06-24 15:45:43 följande:
    Man kan inte tempa bara en dag och utgå ifrån det. För att kunna säga något måste man tempa i stort sett varje dag och samma tid varje dag. Jag tempar varje morgon klockan halv sju. Sedan skriver jag inte tempen i en app i telefonen. Då kan man se på kurvan när det ökar. Dock så kan man ju ha enstaka höga temperaturer även innan ägglossning. Mins temp varierar från 36,1-36,6 innan ÄL och mellan 36,5 och 37 efter ägglossning. Om man har druckit alkohol dagen innan så får man falskt förhöjd temp.

Det finns också en sida på internet där man kan skriva in sina temperaturer och så ritar den ut ett kryss där ägglossningen var. fertilityfriend.com 

Tänk vad mycket det är man inte vet! Tack för tipset! =)
Svar på tråden Positivt äl-test?! *bild*