• mjaoooo

Funkar lchf för normalviktiga?

Måste man va överviktig för att gå ner i vikt med lchf? jag är 160cm och väger 58kg. Enligt bmi är jag normalviktig, har ett bmi på 23. Vill få smalare mage å ta bort fettet.
    Detta är dag ett med lchf, hoppas verkligen att jag kommer gå ner... 
    förstått att de inte funkat för alla, men dom flesta borde väl gå ner med lchf? 
    Fick barn för 2,5 månad sedan och tänkte gå ner lite.. :)  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-24 12:31
    ???? någon

• Svar på tråden Funkar lchf för normalviktiga?
  • Karl71
    mjaoooo skrev 2013-06-24 12:13:58 följande:
    Måste man va överviktig för att gå ner i vikt med lchf? jag är 160cm och väger 58kg. Enligt bmi är jag normalviktig, har ett bmi på 23. Vill få smalare mage å ta bort fettet.

???? någon
    LCHF ör perfekt att trimma sig med, även om det bara rör sig om några kilon hit eller dit och ingen extrem övervikt.  Vill du behålla formen bör du dessutom permanent avhålla dig från de allra värsta kolhydraterna, d.v.s. läsk, godis, kakor och sånt med mycket socker i.   Jag har gått ner ca 10 kg med LCHF och fortsätter att äta minimalt med kolhydrater..

Lycka till!

/Karl 
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • mjaoooo

Åhh va kul för er :)
    blev ny mycke smalare oxå? alltså magen å sånt blev midre.
    struntar i själva vikten , vill bara se smalare ut :P  

• Thotis90
    mjaoooo skrev 2013-06-24 16:08:17 följande:
    Åhh va kul för er :)
    blev ny mycke smalare oxå? alltså magen å sånt blev midre.
    struntar i själva vikten , vill bara se smalare ut :P  
    Här är resultatet.

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • mjaoooo
    Thotis90 skrev 2013-06-24 19:52:35 följande:
    Här är resultatet.

Ojj vad bra att de funkade även att du va så smal! 
    Jag vill gå ner och bli som du var på första bilden :)  
  • Cecilia 851

Det beror ju självklart på dig och hur din kropp fungerar. LCHF är inte för alla!
      Jag har provat LCHF i 2år innan jag gav upp, jag gick upp och mådde inte alls bra av att äta mycket fett och lite kolhydrater. Jag kände mig tjock och att äta feta såser och en massa kött gjorde att min mage blev uppsvälld!  Jag var "normalviktig" vägde 60kg till 163cm.  Men med LCHF gick jag upp till 67, även om jag tränade en massa.
     I ett desperat försök att lägga om kosten snubblade jag över LFRV, (Low fat raw vegan) vilket är en High carb - low fat diet, och gick istället ned till 54kg som jag väger nu

Dock så äter min mormor(!) LCHF och mår kanonbra! 

Allt beror ju på dig, och vad din kropp behöver! Prova LCHF och se om du mår bra av att äta så i längden, jag gjorde inte det.

• Thotis90
    Cecilia 851 skrev 2013-06-25 14:19:11 följande:
    Det beror ju självklart på dig och hur din kropp fungerar. LCHF är inte för alla!
    Jag håller med! Jag fick ett bra resultat (provade lchf som projektarbete, inte för att jag tyckte att jag behövde gå ner i vikt) och jag mådde PISS, rent ut sagt! 
  • Biffus
    mjaoooo skrev 2013-06-24 12:13:58 följande:

???? någon

Jag började äta (strikt) lchf när jag var normalviktig. Jag gick upp 20 kg under de två åren och min sköldkörtel lade praktiskt taget av helt, plus att min lever tog stryk. Allt detta blev betydligt bättre när jag gick över till high carb (raw) vegan.
  • mjaoooo
    Biffus skrev 2013-06-26 09:53:31 följande:

Jag började äta (strikt) lchf när jag var normalviktig. Jag gick upp 20 kg under de två åren och min sköldkörtel lade praktiskt taget av helt, plus att min lever tog stryk. Allt detta blev betydligt bättre när jag gick över till high carb (raw) vegan.
    Du skrämmer mig :( 
  • Cecilia 851
    mjaoooo skrev 2013-06-26 15:00:03 följande:
    Du skrämmer mig :( 
    LCHF är inte bra för kroppen... man häver i sig för mycket fett och salt i och med att så många äter tex bacon med bearnaise till frukost, mina arterer kloggas upp bara jag tänker på det! Det säger ju sig självt att det är inte bra! Ja man går ned, men hur bra mår kroppen?!
    Ät några bananer i stället, och du kommer känna dig vacker inifrån och ut, desutom kommer du känna dig snygg och smal eftersom du inte sitter med en skål bearnaise framför dig, utan en skål bananglass - fylld med kärlek Hjärta

• mjaoooo
    Cecilia 851 skrev 2013-06-26 15:19:16 följande:
    LCHF är inte bra för kroppen... man häver i sig för mycket fett och salt i och med att så många äter tex bacon med bearnaise till frukost, mina arterer kloggas upp bara jag tänker på det! Det säger ju sig självt att det är inte bra! Ja man går ned, men hur bra mår kroppen?!
    Ät några bananer i stället, och du kommer känna dig vacker inifrån och ut, desutom kommer du känna dig snygg och smal eftersom du inte sitter med en skål bearnaise framför dig, utan en skål bananglass - fylld med kärlek Hjärta

haha, jag struntar i hur min kropp mår :P ska iaf testa lchf, tycker det är bra att man kan äta sig mätt än å äta en liten potatis och ett äpple till middag. såsom det är i andra dieter
  • Cecilia 851
    mjaoooo skrev 2013-06-26 15:25:49 följande:
    haha, jag struntar i hur min kropp mår :P ska iaf testa lchf, tycker det är bra att man kan äta sig mätt än å äta en liten potatis och ett äpple till middag. såsom det är i andra dieter
    Ja, man kän äta sig ned i graven, men hey! man blev ju mätt i alla fall
  • Biffus

Den kosthållning jag har kan innebära ett kg (ja, ett kilogram) bananer (man kan välja potatis om man så vill). En potatis är igen middag.
  • Biffus
    Cecilia 851 skrev 2013-06-25 14:19:11 följande:

Jag har provat LCHF i 2år innan jag gav upp, jag gick upp och mådde inte alls bra av att äta mycket fett och lite kolhydrater. Jag kände mig tjock och att äta feta såser och en massa kött gjorde att min mage blev uppsvälld!  Jag var "normalviktig" vägde 60kg till 163cm.  Men med LCHF gick jag upp till 67, även om jag tränade en massa.

I ett desperat försök att lägga om kosten snubblade jag över LFRV, (Low fat raw vegan) vilket är en High carb - low fat diet, och gick istället ned till 54kg som jag väger nu

Dock så äter min mormor(!) LCHF och mår kanonbra! 

Allt beror ju på dig, och vad din kropp behöver! Prova LCHF och se om du mår bra av att äta så i längden, jag gjorde inte det.

Jag blir så glad när jag ser dig kommentera. Jag känner mig mindre ensam :)
  • Thotis90
    Det är individuellt. Jag blev aldrig mätt under de 5 veckor som jag provade lchf.
  • mjaoooo
    Thotis90 skrev 2013-06-26 19:33:18 följande:
    Det är individuellt. Jag blev aldrig mätt under de 5 veckor som jag provade lchf.
    gick du ner då?
  • Thotis90
    Thotis90 skrev 2013-06-24 15:58:20 följande:
    Jag var normalviktig när jag provade lchf och jag gick ner 5.5 kg på 5  veckor.
    Ja ↑
Svar på tråden Funkar lchf för normalviktiga?