• Gladtiei

Min pojkvän är inte redo för barn

Hej jag är en tjej på 19 som verkligen vill ha ett barn o har velat ha det sen jag var 14 har försökt leta efter den rätta i många år men har aldrig riktigt hittat den rätta nu har jag hittat en jag verkligen trivs o mår bra med men mitt största problem är dug att vi bara har varit tillsammans 1 månader men vi har "dejtat" i 3 månader jag kan inte vänta längre vill verkligen ha barn nu. Min kille vill också ha barn men vet inte riktig om han vill ha det än jag vågar inte riktigt berätta för honom att jag vill skaffa barn nu men känner mig mer än redo för att få ett nu. vet verkligen inte vad jag ska göra :'(

• Svar på tråden Min pojkvän är inte redo för barn
  • carro93

Tycker spontant att ni ska vänta ett tag med barnplanerna, visst kan han vara mannen i ditt liv och ni kanske kommer vara tillsammans resten av livet. Men kanske så visar det sig att ni inte alls är rätt för varandra, det är svårt att avgöra det efter endast 1 mån som ett par. 

Äh jag vet inte egentligen men jag skulle iaf avråda från att skaffa barn nu, lär känna varandra bättre först! I början av ett förhållande svävar man alltid på moln och tycker att allt är så himla perfekt! 

Men du kan ju ta upp saken med honom iaf, om det känns så rätt med honom så ska du ju inte vara rädd för att prata med honom om dina känslor. 

• Masken84

Vänta ett tag och ta upp frågan. Ni har massor av tid att skaffa barn på. Lär känna varandra ordentligt innan gör saker som blir svårare med barn först som resor, festa mm såna saker som gör att ni kommer närmare varandra!

Risken finns att om ni skaffar barn nu innan ni känner varandra att ni bråkar om saker mer då den ena partnern blir stött eller ledsen.

Ett förhållande kan vara svårt nog innan barn och det blir inte lättare med en liten bebis. Sömn brist, ensamtid för lite tid för er två tillsammsns, det finns så mycket som blir nytt efter en bebis. Det kN även fungera hur bra som helst.

Men om förhållandet ska må bra så rekomenderad jag atr nu lär känna varandra först!!!

• fabbemam

Din tråd har hamnat under adoption. Troligen får du fler svar någon annan stans...

• Tirem

Ni är unga och känner inte varandra! Vänta för tusan...

Svar på tråden Min pojkvän är inte redo för barn