• strumpan123

Färgbomb!! Vad gör jag för fel?!

Den där färgbomben som alla snackat om som är såååå bra suger ju skit...fastnar ju inte i håret och speciellt inte i utväxten????
    Vad gör jag för fel, är mitt hår för blött? Får ju inte runt färgen när håret är "handdukstorkat" som det ska vara och då blir de bara fläckvis...skit...nu har jag verkligen försökt ta varenda mm av håret så får se nu då...grrr

Hur gör ni för att få ett bra resultat med den?
    Använder den intensiva röda 

• Svar på tråden Färgbomb!! Vad gör jag för fel?!
  • Alexiandra
    strumpan123 skrev 2013-06-23 20:01:47 följande:
    Den där färgbomben som alla snackat om som är såååå bra suger ju skit...fastnar ju inte i håret och speciellt inte i utväxten????
    Vad gör jag för fel, är mitt hår för blött? Får ju inte runt färgen när håret är "handdukstorkat" som det ska vara och då blir de bara fläckvis...skit...nu har jag verkligen försökt ta varenda mm av håret så får se nu då...grrr

Hur gör ni för att få ett bra resultat med den?
    Använder den intensiva röda 
    Nu vet jag inte om det är olika på olika märken, men den jag använder fäster enbart på behandlat hår, dvs inte i utväxten. 
  • KLAJSHUH

Är det Revlon Hårbomb du menar?

Du ska använda den som en inpackning. Låt den sitta i minst 3 minuter innan du sköljer ut. Den fastnar inte på utväxt då den enbart ger färg åt det gamla färgade håret så att säga.

Jag hade den jätte röda. Schamponerade håret, har inte handdukstorkat utan bara haft i revlon istället för balsam. Fått bra resultat. : )

• Pinkstripe
    KLAJSHUH skrev 2013-06-23 20:47:15 följande:
    Är det Revlon Hårbomb du menar?

Du ska använda den som en inpackning. Låt den sitta i minst 3 minuter innan du sköljer ut. Den fastnar inte på utväxt då den enbart ger färg åt det gamla färgade håret så att säga.

Jag hade den jätte röda. Schamponerade håret, har inte handdukstorkat utan bara haft i revlon istället för balsam. Fått bra resultat. : )
    Exakt! Är det Revlons colorbomb ni snackar om så är det ju inte en färg i sig, utan en inpackning som fräschar upp hårfärgen. Den ger bara en ton, samt förstärker och förbättrar redan färgat hår. :)
  • strumpan123

jahaaa....tack för tipsen!
    Får hitta en bra ljus röd färg att färga med emellan...
    Jag har sån otur att mitt hår blir mer brunt när jag färgar eller efter några tvättar när det röda åker ur.
    Har väldigt knasigt hår, förut var det jättelätt att färga och det stannade kvar länge.

Vilken hårfärg rekommenderar ni om man vill ha intensiv röd som inte blir mörk när man färgar? 

Fick iaf till det bättre än sist men det fastnar ändå inte på hela håret...fläckvis igen och inte bara utväxten utan hela håret men inte så farligt att det syns 

• MeAngeleyes

Tvätta håret med schampo, handdukstorka och sen i med inpackningen, kamma håret så får du ett jämnare resultat och låt den sitta minst 3 min, gärna längre, skölj och avsluta med balsam så du sluter till hårstråna!

Varför det är viktigt att handdukstorka är för att annars är hårstråna så fulla av vatten att du i princip bara sköljer igenom håret med inpackningen och varken färgpigment lr näringsämnen tar sig in!

Du kan bleka utväxten lite innan du sätter i färgbomben så borde det inte mörkna!

Tips från frisören!

• strumpan123

okej tack. Får försöka ha lite torrare hår nästa gång, men det är inte lätt att fördela färgen då eftersom den är så tjock och bara fastnar där man drar i den nästan :P

Om man gör det regelbundet kanske det blir att se bra ut.

Brukar ha den i lite längre än 3 min  

• Alexiandra
    strumpan123 skrev 2013-06-23 23:12:02 följande:
    jahaaa....tack för tipsen!
    Får hitta en bra ljus röd färg att färga med emellan...
    Jag har sån otur att mitt hår blir mer brunt när jag färgar eller efter några tvättar när det röda åker ur.
    Har väldigt knasigt hår, förut var det jättelätt att färga och det stannade kvar länge.

Vilken hårfärg rekommenderar ni om man vill ha intensiv röd som inte blir mörk när man färgar? 

Fick iaf till det bättre än sist men det fastnar ändå inte på hela håret...fläckvis igen och inte bara utväxten utan hela håret men inte så farligt att det syns 
    Schwarzkopf live color xxl i nyansen real red!!
  • Alexiandra

Finns en ljusare med, i live xxl. Men de blir RÖDA och de sitter förhållandevis bra så kolla dem.

Sen, inget slår om du går till frisören och färgar AV håret först. Har du mörkt hår innan kan resultatet blir det du vill ha från början redan av avfärgningen, alltså det röda du vill ha. 

• Mineralvatten

min färgbomb får sitta i en halvtimme, och givetvis så tvättar jag håret först med schampo och nej det fastnar inte på utväxten såklart.

• Mineralvatten
    Alexiandra skrev 2013-06-24 08:36:44 följande:
    Schwarzkopf live color xxl i nyansen real red!!
    nja man kanske inte ska tipsa om produkter som är testade på djur?
  • strumpan123

Okej men då får jag färga först.

Har använt avfärgning hemma för ett tag sen så om jag inte färgar håret på länge så blit det ganska ljust till slut.

• Alexiandra
    Mineralvatten skrev 2013-06-25 11:21:14 följande:
    nja man kanske inte ska tipsa om produkter som är testade på djur?
    Fast personen använder redan produkter från djurtestat märke? Revlon testar tyvärr också på djur. Eller, de gör lite olika beroende på vilket land de är i. Revlons produkter som säljs i t ex Kina testas på djur.. 

Visste dock inte att Schwarzkopf testar, de är inte på petas lista. Men haken är ju att nästan vartenda stort företag testar vissa produkter ur sortimentet på djur =/ 
Svar på tråden Färgbomb!! Vad gör jag för fel?!