• uanpire

STORA OMRÖSTNING - Hur blev dina bröst efter graviditet/amning?

Jag är 30+ gravid med mitt första barn. Mina bröst har blivit fylligare och mycket snyggare. Vill så gärna att de stannar så även efter graviditeten och amning. Och helst vill inte att de bli hängiga. Men är det ens möjligt?

Tycker det vore intressant med en stor omröstning och se om ålder spelar roll när det gäller förändringar i brösten. Ålder i omrösningen är när ni var gravida och ammade.

Vill ha svar från er som inte ändrat jättemycket vikt förre och efter graviditet/amning.
    Tack på förhand!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden STORA OMRÖSTNING - Hur blev dina bröst efter graviditet/amning?
  • jennjenn

Jag har ett svar som inte finns med bland svarsalternativen:
    Lika stora men mindre fasta

• uanpire
    jennjenn skrev 2013-06-23 19:49:12 följande:
    Jag har ett svar som inte finns med bland svarsalternativen:
    Lika stora men mindre fasta
    jo den finns under "Lika stora men hängigare "
  • Alvi

Jag har alltid haft B-kupa, men under första graviditeten ökade jag till C, andra graviditeten blev det D, till att under tredje graviditeten behöva köpa en bh i stl 70E, jag trodde inte mina ögon!

Nu är det 1 år sedan jag ammade sista barnet, och jag har väldigt platta tuttar (sett från sidan), men framifrån ser de nästan ut som om jag vore 17 år! Inget veck under, och det är nog min största stotlhet i livet, bortsett från mina barn.....! Cool (Och fortfarande B-kupa)

Mamma till ett knasbarn och två normalstörda
  • fluu

Nu har jag visserligen inte slutat amma helt,ammar bara lite. Barnet är 17 månader. Mina bröst har blivit några kupor större och befinner sig något lite mer söder ut.
    Jag är 20 år.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • jennjenn
    uanpire skrev 2013-06-23 20:00:50 följande:
    jo den finns under "Lika stora men hängigare "
    Nej för de hänger inte mer, är bara mjukare nu
  • Vinterankan

Större och hängigare, har gått från B- till C-kupa. Men jag tror att det extra i storlek nog egentligen mest är den extra huden som har kommit men att "fyllningen" är densamma.

• MeAngeleyes

Mina är exakt likadana som före. Alldeles efter att ha ammat 9 mån var de lite hängiga men det tog bara ett par mån innan det hade rättat till sig!

• Jill 79

Vid första graviditeten och amningen gick jag från fina c till fylliga d. Efter avslutad amning gick de sakta ner till tomma b:( ammar igen så nu är de fina. Men bävar för dagen jag slutar. Sambon sa lite skämtsamt att jag kanske borde köpa ett par nya tuttar. Men hur mycket jag än saknar mina gamla "perfekta" bröst skulle jag aldrig göra det. Känns så fake. Klarar inte hårförlängningar, lösnaglar och sånt heller.

• ApanApansson

Röstade "(ålder under 20) Större men hängigare"
    Var 18 år när första barnet kom, hade då under graviditeten en fast fyllig B/C kupa, helt perfekt men det ändrades fort haha, var 20 när andra kom (ammar än) och har nu en betydligt hängigare D kupa, lite fyllighet finns det väl kvar men annars är det ganska hängigt men vad gör väl det, jag har två vackra barn och en man som älskar mig dock är det ganska otympligt med stora hängande bröst så jag har tänkt tanken på minskning/lyft faktiskt, men vi får se ..

Stupid is, as stupid does!
  • Mamori

Du borde ha gjort olika alternativ för de som ammade och inte, jag tror att det är stor skillnad. Jag tog piller direkt efter förlossningen som gjorde att mjölken aldrig rann till och mina bröst är som innan graviditeten, fasta och fina Tror inte att de hade varit det om jag hade ammat, då hade de nog svällt upp till mycket större och sedan blivit hängiga då mjölken försvann efter amningen. Jag hade också på mig en tight sportbh första två månaderna efter förlossningen.

Svar på tråden STORA OMRÖSTNING - Hur blev dina bröst efter graviditet/amning?