Får verkligen folk 8000 för en begangnad Bugga?
www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_black_limited_edition_47784953.htm&w=1
Det går ju att hitta nya Buggor för samma pris. Eller tappar det knappt alls i värde?
www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_black_limited_edition_47784953.htm&w=1
Det går ju att hitta nya Buggor för samma pris. Eller tappar det knappt alls i värde?
Har sett buggor för typ 3000
På Blocket alltså, vissa säljer dyrt och andra billigt.
Nu kan jag inget om bugaboo, men om det är en limiten edition finns det kanske en marknad som är villig att betala mer!
Annonsen finns ju inte ens
Jag fick 5000 kr för min bugga i våras. Köpte den 2008 och den är använd till 2 barn (mitt och sedan har den varit utlånad). Det var inget speciellt med min, bra beg skick men inte limited edition eller nåt.
Där står att annonsen ej finns
Annonsen kunde ej hittas står det exakt :)
Skumt
Det beror väl helt och hållet på vad det är för bugga och hur gammal den är! Jag hade dock aldrig lagt de pengarna på en begagnad.
Jag tycker att det ofta är det "problemet" på Blocket: folk lägger ut dyra priser och de är ofta kvar länge varav det uppfattas som priset man "ska" ta. Visst kan man hitta en (dum) köpare som tror att dyrt är lika med bra men de flesta lägger inte 70-90 procent av nyvärde på en flera år gammal vara.
Detta gäller även andra märken, jag har sett Emmaljunga-vagnar som är sex-sju år gamla för nästan fem tusen! De som ligger mer riktigt i pris ligger bara kvar någon dag innan de blir sålda varav de inte syns i sökningar så länge.