• Svar på tråden Får verkligen folk 8000 för en begangnad Bugga?
  • Zayco

På Blocket alltså, vissa säljer dyrt och andra billigt.

• SandyDee
    Zayco skrev 2013-06-23 17:08:31 följande:
    Har sett buggor för typ 3000 
    Jo samma här men hur kan man lägga ut annons och begära 8000? betalar folk verkligen det?
  • Dixie

Nu kan jag inget om bugaboo, men om det är en limiten edition finns det kanske en marknad som är villig att betala mer!

• Zayco
    SandyDee skrev 2013-06-23 17:09:12 följande:
    Jo samma här men hur kan man lägga ut annons och begära 8000? betalar folk verkligen det?
    Ja det tror jag nog

Jag la upp en iphone 4 på blocket, priset på den jag la upp var betydligt högre än de andra annonserna, men ändå lyckades jag sälja den.Varför då när det finns mycket billigare? Ingen aning faktiskt.. 
  • Rocket Mania

Jag fick 5000 kr för min bugga i våras. Köpte den 2008 och den är använd till 2 barn (mitt och sedan har den varit utlånad). Det var inget speciellt med min, bra beg skick men inte limited edition eller nåt. 

• SandyDee
    Rocket Mania skrev 2013-06-23 17:15:09 följande:
    Jag fick 5000 kr för min bugga i våras. Köpte den 2008 och den är använd till 2 barn (mitt och sedan har den varit utlånad). Det var inget speciellt med min, bra beg skick men inte limited edition eller nåt. 
    Hm då kanske man lika bra kan köpa en ny som en begagnad. Kanske tom blir billigare i slutändan.
  • Dixie
    Jimman skrev 2013-06-23 17:14:22 följande:
    Annonsen finns ju inte ens

? Vad då inte finns, följ länken så hittar du annonsen....
  • Jimman

Där står att annonsen ej finns

• Jimman

Annonsen kunde ej hittas står det exakt :)

• Rocket Mania
    Jimman skrev 2013-06-23 17:34:53 följande:
    Där står att annonsen ej finns
    Jimman skrev 2013-06-23 17:35:19 följande:
    Annonsen kunde ej hittas står det exakt :)
    Funkar här

• LivetSomSofia

Det beror väl helt och hållet på vad det är för bugga och hur gammal den är! Jag hade dock aldrig lagt de pengarna på en begagnad.

• RöttÄrSött

Jag tycker att det ofta är det "problemet" på Blocket: folk lägger ut dyra priser och de är ofta kvar länge varav det uppfattas som priset man "ska" ta. Visst kan man hitta en (dum) köpare som tror att dyrt är lika med bra men de flesta lägger inte 70-90 procent av nyvärde på en flera år gammal vara.

Detta gäller även andra märken, jag har sett Emmaljunga-vagnar som är sex-sju år gamla för nästan fem tusen! De som ligger mer riktigt i pris ligger bara kvar någon dag innan de blir sålda varav de inte syns i sökningar så länge.

Svar på tråden Får verkligen folk 8000 för en begangnad Bugga?