första barnet
Hej jag är 17 år och har funderat på att skaffa barn nu med min pojkvän.. jag tycker att folk kan skriva till mig om råd osv, jag vill ha hjälp min mamma tillåter inte mig att ha barn men jag känner mig redo hjälp mig
Hej jag är 17 år och har funderat på att skaffa barn nu med min pojkvän.. jag tycker att folk kan skriva till mig om råd osv, jag vill ha hjälp min mamma tillåter inte mig att ha barn men jag känner mig redo hjälp mig
Att du säger att din mamma inte tillåter dig, låter ganska så omoget för att ens starta familj..
Hur som haver, så vill jag gärna hjälpa dig. Hur hade du tänkt att försörja barnet och har du eget boende?
Vore jag dig så skulle jag faktiskt vänta, förlåt men det är det jag känner bara. Vill du verkligen behöva vara beroende av andra när ditt barn kommer? Är det inte bättre att vänta ett tag tills ni kan försörja er själva?
Du kan känna dig redo, och vara redo för barn absolut. Men du är inte redo ekonomiskt på något vis. Och man måste vara redo på flera sätt än att kunna hantera en bebis, för bebisar förblir inte bebisar. Dom växer upp, blir krävande barn som vill ha en massa saker och det krävs mer än det du vill erbjuda just nu.