• ronja96

första barnet

Hej jag är 17 år och har funderat på att skaffa barn nu med min pojkvän.. jag tycker att folk kan skriva till mig om råd osv, jag vill ha hjälp min mamma tillåter inte mig att ha barn men jag känner mig redo hjälp mig

• Svar på tråden första barnet
  • Zayco

Att du säger att din mamma inte tillåter dig, låter ganska så omoget för att ens starta familj..

Hur som haver, så vill jag gärna hjälpa dig. Hur hade du tänkt att försörja barnet och har du eget boende? 

• ronja96
    Zayco skrev 2013-06-23 16:46:18 följande:
    Att du säger att din mamma inte tillåter dig, låter ganska så omoget för att ens starta familj..

Hur som haver, så vill jag gärna hjälpa dig. Hur hade du tänkt att försörja barnet och har du eget boende? 
    jo det är ganska så omoget.. jag har inget eget boende, men min pojkväns mamma säger att hon ska hjälpa oss osv, !
  • Zayco
    ronja96 skrev 2013-06-23 16:49:25 följande:
    jo det är ganska så omoget.. jag har inget eget boende, men min pojkväns mamma säger att hon ska hjälpa oss osv, !
    DÄR har du det jag menade. Du kan aldrig någonsin förvänta dig hjälp från någon när du väljer att skaffa barn, vänta tills du pluggat klart och har en stabil inkomst samt eget boende.. Det kommer bli massa problem för dig och ditt barn, och du vill väl att ditt barn ska ha det absolut bästa? Detta är inte det bästa. Snarare det lägsta.
  • caaroline

Vore jag dig så skulle jag faktiskt vänta, förlåt men det är det jag känner bara. Vill du verkligen behöva vara beroende av andra när ditt barn kommer? Är det inte bättre att vänta ett tag tills ni kan försörja er själva?

• Zayco

Du kan känna dig redo, och vara redo för barn absolut. Men du är inte redo ekonomiskt på något vis. Och man måste vara redo på flera sätt än att kunna hantera en bebis, för bebisar förblir inte bebisar. Dom växer upp, blir krävande barn som vill ha en massa saker och det krävs mer än det du vill erbjuda just nu.

• carro93
    Zayco skrev 2013-06-23 16:55:24 följande:
    Du kan känna dig redo, och vara redo för barn absolut. Men du är inte redo ekonomiskt på något vis. Och man måste vara redo på flera sätt än att kunna hantera en bebis, för bebisar förblir inte bebisar. Dom växer upp, blir krävande barn som vill ha en massa saker och det krävs mer än det du vill erbjuda just nu.
Svar på tråden första barnet