• Fly20

Bilsemester i Danmark

Snart åker vi iväg på vår bilsemester genom Danmark med våra barn på 4 och 6 år. Söker tips på stopp och aktiviteter. Legoland och djurparker har vi koll på, men söker lite billigare och även gratis saker att hitta på eller besöka. Fina platser, roliga lekparker eller fina badstränder.

• Svar på tråden Bilsemester i Danmark
  • cupiditas

Lalandia minns jag att vi var på ett par dagar för längesen när jag och syskonen var små. Det var uppskattat, mycket aktiviteter och roligheter, kolla upp det!

• Fly20

Det är redan inplanerat tillsammans med Legoland ;) tänkte mer på lite billigare och mindre avancerade aktiviteter. Mer som "stopp på vägen saker" man kan göra.

• Ante94

Om ni bokat via Stena Line så har man fritt inträde för barnen på massor av ställen. Fina stränder finns det på hela Jylland så det blir inte svårt att hitta :)

• daimstrut

Vid Løkken kan man köra bil på stranden i ett par mil! Ganska coolt tyckte vi.

Nationalpark Thy var också fint att köra i, stoppade i en liten badort där det fanns ett bra akvarium med nordsjöfiskar, Nedre Vorderup tror jag det hette. Akvariet var öppet på ovansidan så man såg småhajarna över ytan

• Fly20
    daimstrut skrev 2013-06-23 14:54:10 följande:
    Vid Løkken kan man köra bil på stranden i ett par mil! Ganska coolt tyckte vi. Nationalpark Thy var också fint att köra i, stoppade i en liten badort där det fanns ett bra akvarium med nordsjöfiskar, Nedre Vorderup tror jag det hette. Akvariet var öppet på ovansidan så man såg småhajarna över ytan

Ska genast kolla upp platserna ;) tack!
  • Dixie

Det är ju en bit från Legoland, men Möns Klint är fint!!

• SIN74

Ett helt annat tips. I vissa mindre byar tar de inte kort på restaurangerna så ladda med lite kontakter. 
    Hoppas att ni får en härlig resa.  

• Fly20
    SIN74 skrev 2013-06-23 17:24:14 följande:
    Ett helt annat tips. I vissa mindre byar tar de inte kort på restaurangerna så ladda med lite kontakter.  Hoppas att ni får en härlig resa.  

Tack för tipset;) Alla tips som underlättar mottages tacksamt!
Svar på tråden Bilsemester i Danmark