• sashatasha

Rynkor av lchf?

Hej!
    Hört från två kompisar som tycker dom fått mer rynkor av att äta lchf? Att dom fick brist på cvitamin och sånt dom annars skulle fått genom frukt osv så deras kollagen minskade eller vad dom snacka om. Stämmer detta? Någon annan som fått lite mer "ospänstig hy" av långvarigt lchf bruk? Man kan väl äta c-vitaminbrus då kanske?

• Svar på tråden Rynkor av lchf?
  • Biffus

Jag fick mer ospänstig hy när jag åt lchf under drygt två år. Som tur är har det blivit bättre nu när jag äter high carb vegan.

C-vitaminbrus har inte samma positiva effekter som frukter och grönsaker, då det finns tusentals oindentifierade ämnen som är viktiga för cellernas funktion, som inte finns i tillskott.

• Iarwain
    Biffus skrev 2013-06-21 20:18:22 följande:
    Jag fick mer ospänstig hy när jag åt lchf under drygt två år. Som tur är har det blivit bättre nu när jag äter high carb vegan. C-vitaminbrus har inte samma positiva effekter som frukter och grönsaker, då det finns tusentals oindentifierade ämnen som är viktiga för cellernas funktion, som inte finns i tillskott.

Om dom är oidentifierade, hur vet man då att de är viktiga för cellens funktion?
  • Biffus
    Iarwain skrev 2013-06-21 20:21:59 följande:
    Om dom är oidentifierade, hur vet man då att de är viktiga för cellens funktion?

Eftersom att cellerna inte fungerar när de tas bort.
  • Faile

C-vitaminbrist borde de absolut inte få om de inte ätit någon extrem variant av lchf. Tvärtom borde de fått i sig mer c-vitamin då grönsaker som broccoli, blomkål och paprika innehåller mycket mer c-vitamin än tex apelsin.

Däremot kan nog faktiskt vätskebortfallet göra så huden upplevs som rynkigare, inte lika mycket utfyllnad så att säga.  

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Aniiee

Jag är inget fan av LCHF, men säg åt dem att äta en halv paprika om dagen så får de i sig tillräckligt med C-vitamin. Heck, såg åt dem att äta en hel paprika, så får de i sig dubbla doser....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • EnGladPingvin

Låter konstigt. Har själv ätit enligt lchf sen i vintras och jag ser tvärtom betydligt fräschare ut. Inte heller är det svårt att få i sig c-vitamin. Broccoli och blomkål är fulla av c-vitamin och något som många lchf:are äter mycket av.

• sashatasha

Okej ja verkar lite skumt.. Men om man får C-vitamin genom broccoli osv så borde det ju inte vara något problem!

• Cecilia 851

Jag fick ospänstig och ful hy av att äta lchf, nu är jag inte i ålder för rynkor, men jag såg ut som en gående zombie. Hyn blev omjämn och rosig. Nu äter jag high carb, och har bebishud!

• Biffus
    Cecilia 851 skrev 2013-06-26 09:35:01 följande:
    Jag fick ospänstig och ful hy av att äta lchf, nu är jag inte i ålder för rynkor, men jag såg ut som en gående zombie. Hyn blev omjämn och rosig. Nu äter jag high carb, och har bebishud!

Samma här. Jag var 15 när jag började med lchf - och började få rynkor! Nu har jag vacker hy (äter high carb, low fat raw vegan).
  • Thessanpessan

Min mamma använder faktiskt nåt som heter "Gurkörtsolja". Hon hittade den på lenaturel.se.
     Sjukt vad mycket dom har där också :O Denna ska tydligen funka mot åldrandet. Det roliga är också att hon faktiskt ser fräschare ut än vad hon gjorde för typ 2 månader sedan. :D
    Sen är det klart att vad man äter spelar roll för kroppen (inte bara utseendet, utan även hyn), så jag tipsar starkt om gurkörtsoljan. Varför? Jo för att den funkar :)

Svar på tråden Rynkor av lchf?