• Mizzii

Någon som fått barn efter flera MF/MA?

Skulle så gärna vilja höra flera solskenshistorier nu och hoppas verkligen någon här inne har ork att svara och ge eran historia.

Jag har själv 2 sena MF bakom mig nu på raken.
    Inga fel har hittats varesig på barnen/moderkakan och inga proppar har kunnat ses.

På måndag skall både jag och maken lämna prov på kromosomavikelser alltså se om det finns och sen skulle även jag få ta massa andra prover och dessa skulle vi få svar på om 1½-ett par veckor efter....

Läkaren skulle iaf skriva ut olika mediciner hmm minns ej riktigt men nått med gula nått, folsyra och blodförtunnande....

Finns det någon som gått igenom samma sak och sen fått behålla era barn i magen hela graviditeten sen tack vare medicinerna?        
  • Svar på tråden Någon som fått barn efter flera MF/MA?
  • halvbonden

Är det sena missfall som i efter vecka 12? Jag har bara solskenshistoria att berätta när det gäller tidiga missfall. Fick först fyra st, där två kom ut i vecka 7 typ, och två i vecka 11-12. Sen fick jag min son, mitt lilla mirakel. Har fått fem missfall efter honom, men ändå, jag har ett barn. Om det är sena missfall som i efter vecka 12 kan du ju läsa om Marcus Birro och hans fru. De förlorade två barn i vecka 17 eller något liknande, därför att förlossning startade och det inte gick att rädda barnet så tidigt, men nu har de två barn. Till henne har jag för mig att de sa att det inte var ngt fel efter första, och därför hon tvingades uppleva det igen. Men sen har hon haft sängliggande graviditeter och vet inte om de även opererat in en sån där grej mot försvagad livmoderhals. Kram till dig! Man ska inte behöva uppleva sånt där!

• Mizzii
    halvbonden skrev 2013-06-28 22:36:48 följande:
    Är det sena missfall som i efter vecka 12? Jag har bara solskenshistoria att berätta när det gäller tidiga missfall. Fick först fyra st, där två kom ut i vecka 7 typ, och två i vecka 11-12. Sen fick jag min son, mitt lilla mirakel. Har fått fem missfall efter honom, men ändå, jag har ett barn. Om det är sena missfall som i efter vecka 12 kan du ju läsa om Marcus Birro och hans fru. De förlorade två barn i vecka 17 eller något liknande, därför att förlossning startade och det inte gick att rädda barnet så tidigt, men nu har de två barn. Till henne har jag för mig att de sa att det inte var ngt fel efter första, och därför hon tvingades uppleva det igen. Men sen har hon haft sängliggande graviditeter och vet inte om de även opererat in en sån där grej mot försvagad livmoderhals. Kram till dig! Man ska inte behöva uppleva sånt där!
    Mina MF är sena.

Det där med försvagad livmoderhals hur känner man det???
    Läkarna har aldrig nämnt det eller sagt något när de kollat tappen iaf  
  • Annica P

Hej Mizzi!

Beklagar att du går igenom det du gör! Jag inte haft sena missfall, men vill ändock inge hopp att det efter 5 MA kan komma en underbar bebis till slut. Se min presentation hur det gick till att få en lillasyster. Önskar dig all lycka till! KRAM Hjärta

• Kuben

Hej!

Beklagar dina mf! 

Efter 5 mf på raken så fick jag 2 flickor.   Nu har jag fått mf igen. Vet inte varför, men jag fick trombyl och progesteron de senaste 5 graviditeterna (inte de 3 första).

Stort lycka till! 

Svar på tråden Någon som fått barn efter flera MF/MA?