• Omorfia

Hur får man ögonfransarna att fortsätta vara böjda?

Mina ögonfransar är ganska korta och raka. Jag använder en ögonfransböjare (Body Shops) som jag tycker är bra, men ögonfransarna återgår till sin vanliga form snabbt ändå. Hur gör man för att de ska vara snyggt böjda en hel dag?

• Svar på tråden Hur får man ögonfransarna att fortsätta vara böjda?
  • Fia 28

Använder du maskara? Har iaf märkt att om jag lägger maskara på direkt efteråt så blir de genast rakare än om jag väntar en stund efter böjningen. Jobbar du i fuktig miljö så inverkar det förståss.

• Mamma P

Undvik att smörja ögonkräm alt. ansiktskräm på dem, gör man det så hjälper det inte alls att man använder böjare och dessutom fäster mascaran sämre.

• Omorfia
    Fia 28 skrev 2013-06-20 09:31:54 följande:
    Använder du maskara? Har iaf märkt att om jag lägger maskara på direkt efteråt så blir de genast rakare än om jag väntar en stund efter böjningen. Jobbar du i fuktig miljö så inverkar det förståss.

Jag sminkar mig sällan, men böjer jag ögonfransarna så har jag på mascara direkt efteråt. Ska testa att låta bli det. Hur länge bör man vänta tycker du"
    Mamma P skrev 2013-06-20 09:33:49 följande:
    Undvik att smörja ögonkräm alt. ansiktskräm på dem, gör man det så hjälper det inte alls att man använder böjare och dessutom fäster mascaran sämre.

Jag är ju riktigt torr så jag smörjer mig med body butter i hela fejan och då åker fransarna med.. Ska låta bli fransarna i fortsättningen då!
  • La Lola

Jag har nog testat alla tips som finns o div mascaror  men det finns inget som funkar på mina ögonfransar.

Det ska finnas någon som heter permanent ögonfransböjning (görs på salong) men det vette 17 om det fungerar på allas fransar....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Fia 28
    Omorfia skrev 2013-06-20 10:02:02 följande:

Jag sminkar mig sällan, men böjer jag ögonfransarna så har jag på mascara direkt efteråt. Ska testa att låta bli det. Hur länge bör man vänta tycker du"
    Jag är ju riktigt torr så jag smörjer mig med body butter i hela fejan och då åker fransarna med.. Ska låta bli fransarna i fortsättningen då!
    Några minuter brukar jag vänta. Men smörjer du ögonfransarna med fet kräm så är de nog itne så konstigt att de inte hålls böjda.
  • Cupcake81

Ta lite maskara på fransarna innan du böjer dem. Den måste ha torkat lite också.
    Jag gör så och mina är alltid böjda hela dagen.
    Och NEJ de kommer inte att gå av.
    Har gjort samma rutin i minst tio år.
    Lycka till!

• La Lola
    Cupcake81 skrev 2013-06-20 10:47:35 följande:
    Ta lite maskara på fransarna innan du böjer dem. Den måste ha torkat lite också.
    Lycka till!
    Så har jag också gjort...mina har aldrig heller gått av...o inte höll de sig böjda heller...
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Fia 28
    Cupcake81 skrev 2013-06-20 10:47:35 följande:
    Lycka till!

Tycker det blir så skarp böj när man gör så, men det kanske är olika på böjare.
  • Omorfia

Jag ska börja med att inte göra dumheter som att smörja body butter på fransarna Tack för alla era svar!

Svar på tråden Hur får man ögonfransarna att fortsätta vara böjda?