• wilhelm50

Dresscode

Någon tjej som vet hur det fungerar,inom service och hotell,tycker det är så sexigt med tjejer och kvinnor med kjol och strumpbyxor och uniformsliknande kläder borde vara varmt på sommaren,måste tjejerna/kvinnorna ha på sig dessa klädesplagg på jobbet/alltid,nyfiken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-23 11:30
    Kul att så många läser mitt inlägg,vill gärna ha mer svar av er tjejer/kvinnor,nyfiken och intresserad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 04:48
    Lite fler kommentarer tjejer ni är väl många som jobbar inom service sektorn, nyfiken
  • Svar på tråden Dresscode
  • Alexiandra

Det beror ju helt på företaget vad de har för dresscode, men generellt så brukar arbetsgivaren kräva att "påbjuden" klädsel alltid bärs på arbetet.

Sen vet jag inte varför det skulle bli varmt på sommaren just? De flesta lokaler har AC - men hur varmt det än blir, så är det aldrig varmare än i köket, och där är man tillräckligt nog.

Men ett par nylonstrumpbyxor är inte jättevarma (däremot är man rejält ofräsch om fötterna när man tar av sig skorna efter en hel dag med nylonstrumpbyxor i skorna), inte ens om man måste ha byxor är det något större problem, de brukar vara i ganska tunt/svalt tyg. Det är inte som jeans liksom.  

• kelgrisen58

Vilket härligt svar,jag förstår vad du menar,jobbar du i kök eller reception.

• Alexiandra
    kelgrisen58 skrev 2013-06-20 10:50:48 följande:
    Vilket härligt svar,jag förstår vad du menar,jobbar du i kök eller reception.
    Nej. Men jag har gjort. 
  • ZaftMonkey

Man kan ju ha kavaj i ett tyg som andas? :) Ett par kostymbyxor är bra mycket svalare än ett par jeans.

• kelgrisen58

Ok tack för svaret iallafall.hur kommer det sig att du inte jobbar kvar,bytt yrkesinrikting?

• kelgrisen58

Tucker iallafall det är trevligare och snyggare med kjol.

• ZaftMonkey

På mitt arbete så har vi bara en klädkod "Svart och vitt", så det blir mest vit blus och svarta byxor eller kjol. Tycker att det ser stiligt och välklätt ut.

• Alexiandra
    kelgrisen58 skrev 2013-06-20 21:36:43 följande:
    Ok tack för svaret iallafall.hur kommer det sig att du inte jobbar kvar,bytt yrkesinrikting?
    Precis. 
  • kelgrisen58

Håller med er tjejer.

• kelgrisen58

Jobbar du på restaurang och har du mest byxor eller kjol.

Svar på tråden Dresscode