Snart kommer de!!!
"Jaha.... snart kommer de" så tänker jag för varje dag som går och jag har lite smått panik över att delar av sambons släkt är på väg hit och ska tillbringa två HELA veckor hos oss. Jag gillar min svärmor (på avstånd) men jag vill inte ha hit henne, eller sambons syster och hennes tre ungar (minsta dottern är vildare än något annat barn jag har mött)
Jag och min sambo har störst boyta av oss alla som bor här i denna del av landet - vilket betyder att resterande av sambons släkt tar tillfälle i akt för att komma och hälsa på oss under tiden som den övriga släkten är hemma hos oss. På EN DAG eller flera dagar kommer vi vara rätt så många. I detta hushåll är det jag, sambon och vår dotter. Från Finland så kommer svärmor, hennes dotter och tre barnbarn... bara då är vi 8 pers, sedan vill den andra släkten också hälsa på och då kommer sambons tre mostrar, en kusin, sambons mormor... vi är uppe i tretton. Sedan kommer andra delen av Finland dvs sambons fjärde moster, en kusin samt en tremänning... vi är uppe i 16, sedan vill också sambons faster, styvmamma och pappa också hälsa på alla andra och då är vi 19 sedan får vi inte glömma sambons kusin och hans fru som bor vägg i vägg med oss... 21 pers kan vi bli på endast några dagar - förstår ni vilket jävla helvete jag kommer att ha?!?
Jag kommer inte ha någon semester så mesta delen av mitt dygn kommer att befinna sig på arbete, men de betyder inte att jag vill ha hela packet hos mig. Jag försökte förklara för sambon att DENNA gång, vill jag inte ha en massa folk här utan vill folket träffas så får de åka runt. Varje jävla gång är det samma sak; nä vi åker hem till x och x eftersom de har störst plats!! Sambon blev sur på mig och tänkte då ringa mamma sin och berätta att de må vara någonannanstans för att jag inte ville ha hit dem.. de enda jag kunde få ut var " ser det ut som att vi driver någon jävla B&B, ser du någon skylt på dörren där det står B&B?!?
Giv mig kraft!!!!