• Jessse

Snart kommer de!!!

"Jaha.... snart kommer de" så tänker jag för varje dag som går och jag har lite smått panik över att delar av sambons släkt är på väg hit och ska tillbringa två HELA veckor hos oss. Jag gillar min svärmor (på avstånd) men jag vill inte ha hit henne, eller sambons syster och hennes tre ungar (minsta dottern är vildare än något annat barn jag har mött)

Jag och min sambo har störst boyta av oss alla som bor här i denna del av landet - vilket betyder att resterande av sambons släkt tar tillfälle i akt för att komma och hälsa på oss under tiden som den övriga släkten är hemma hos oss. På EN DAG eller flera dagar kommer vi vara rätt så många. I detta hushåll är det jag, sambon och vår dotter. Från Finland så kommer svärmor, hennes dotter och tre barnbarn... bara då är vi 8 pers, sedan vill den andra släkten också hälsa på och då kommer sambons tre mostrar, en kusin, sambons mormor... vi är uppe i tretton. Sedan kommer andra delen av Finland dvs sambons fjärde moster, en kusin samt en tremänning... vi är uppe i 16, sedan vill också sambons faster, styvmamma och pappa också hälsa på alla andra och då är vi 19 sedan får vi inte glömma sambons kusin och hans fru som bor vägg i vägg med oss... 21 pers kan vi bli på endast några dagar - förstår ni vilket jävla helvete jag kommer att ha?!?

Jag kommer inte ha någon semester så mesta delen av mitt dygn kommer att befinna sig på arbete, men de betyder inte att jag vill ha hela packet hos mig. Jag försökte förklara för sambon att DENNA gång, vill jag inte ha en massa folk här utan vill folket träffas så får de åka runt. Varje jävla gång är det samma sak; nä vi åker hem till x och x eftersom de har störst plats!! Sambon blev sur på mig och tänkte då ringa mamma sin och berätta att de må vara någonannanstans för att jag inte ville ha hit dem.. de enda jag kunde få ut var " ser det ut som att vi driver någon jävla B&B, ser du någon skylt på dörren där det står B&B?!?

Giv mig kraft!!!!

• Svar på tråden Snart kommer de!!!
  • Queenie70

Låter helt fruktansvärt.

• Jessse

Mmm... så ringer det i mina öron med. De pratar högt och gärna mycket. Överröstar varandra och tar stor plats. När vår dotter var två veckor gammal så hade vi redan då mycket folk hos oss på julafton. Sambons mamma, styvpappan, två bröder och en son till en utav bröderna, det var mostrar och kusiner hos oss och jag tror att vi var uppe någonstans mellan 12-15 pers. Jag känner att jag bara vill jobba övertid när de är här, men jag vill heller inte stanna borta från dottern mer än nödvändigast. Så jag får nog vackert bita mig själv i tungan... bokstavligen!

• Dragonfly

Håller med ovanstående skribent, det låter fruktansvärt!

• Natulcien

Herregud!? Vill de träffas allihop så får de väl boka upp en camping eller ett vandrarhem, eller ta in på hotell!? Finns det något sånt i närheten som ni kan hänvisa till..?

• Jessse

Och det är de! Min sambo har stor släkt, dessa som kommer att hälsa på oss nu är vara en bråkdel av den hela stora skaran

• Jessse

Nä det finns ingen annan plats för dem. Av oss alla som bor här så har vi störst boyta. Det var det jag förklarade för sambon att jag ville inte ha hit alla för det är hit som alla kommer. Naturligtvis blev sambon sur och det blev jag med... detta är inget B&B!

• Dragonfly

Förlåt Jessse att jag inte har något konstruktivt att komma med. Jag sitter och förfasas över vad du skriver

Jag skulle bli tokig över att tvingas tillhandahålla ett ofrivilligt B&B.

• Niju

Men va? Sover alla över samtidigt då eller? Hjälper dom åtminstone till att städa laga mat etc. eller måste du ta hand om alla? I vilket fall...låter inte kul alls att ha det så i två hela veckor :(

• Jessse

Det är så jag känner, och jag fattar inte var jag finna kraft för att kunna hålla mot. Bara svärmor kan vara ett kapitel i sig. När vår dotter blir övertrött och det är mycket ljud runt omkring henne så får hon ganska svårt att sova vilket resulterar i hysteriska gråt. Sista gången svärmor var här så gick hon in till henne efter att jag hade varit i vårt sovrum föratt försöka lugna ner vår dotter. Jag förklarade för svärmor att det blir inte bättre av att hon springer in efter mig och att det räcker med att jag går in till henne. Svärmor bara skaka på huvudet och sa något på finska till sambon

• Jessse

Jag vet inte ännu hur många utav dem som kommer att sova över och det är också en siffra som skrämmer skiten ur mig! Jo... vissa utav dem tar gärna på sig att laga mat eller disken (tacka fan för det då)

Svar på tråden Snart kommer de!!!