• GrönaDruvan

Ni som äter citalopram sandoz!!

Har ätit denna medicin i 2,5 vecka och inte haft några större biverkningar förutom lite illamående..
    Men jag tappar så grymt mycket hår!!! Är det en biverkning från medicinen? Står inget om det när jag läser...
    Jag vågar knappt borsta eller tvätta håret, för det är hemskt att se allt hår som åker av....
    vad ska man göra? Jag börjar få jätte tunt hår, och jag har alltid haft långt och tjockt hår Rynkar på näsan
    Ska man ringa till läkarn och säga detta? Ska man byta medicin?

• Svar på tråden Ni som äter citalopram sandoz!!
  • Flisan79

Min man har ätit citalopram (olika tillverkare bla Sandoz ibland) i flera år och han har inte tappat något hår. Men man kan ju reagera olika.. Har du läst på innehållsförteckning om den biverkningen finns med?

• Flisan79

Kan det ha med något annat att göra. Stress?

Du kan ju höra med din läkare. Sandoz är själva tillverkaren, det finns massa olika. Det kan dock skilja lite även om alla ska ha samma verksamma ämne. Märket "bluefish" tex har ingen effekt alls på min man.

• Hitmandahl

Flisan79: Du brukar inte märka av SSRI på det sättet, att din man inte "känner av något" utav den batch som Bluefish har gjort är rent bullshit.

• Flisan79

Hutmandhal: vad snackar du om? Det är ett känt faktum att vissa tabletter inte fungerar lika bra på vissa personer. Även om det verksamma ämnet är detsamma så är resterande uppbyggnad av produkten (tillsatsämnen) något som KAN påverka. Min man hann äta dem i nästan 2 månader och mådde precis som om han inte åt några alls. Blev bra igen när han bytte märke. Både läkare och apotekare har hållit med om att det kan bli så.
    Bluefish är för övrigt en av de tabletter som ligger längst från originalet i sammansättning.
    Tog reda på allt detta efteråt, vi hade ingen aning om det innan.

Min man har fö ätit dem i samma dos flera år utan att någon gång vara med om något liknande.

Jag säger inte att de är verkningslösa eller att vissa personer säkert tar emot dem bättre men det kan vara värt att veta om man är med om något liknande.

Svar på tråden Ni som äter citalopram sandoz!!