• Anonym (orolig)

Är min känsla fel, mina barns pappa har fått återfall på heroin

Hej
    Lever inte med mina barns pappa sedan ett antal år, han har suttit inne och kom ut för ett år sedan...innan dess var han heroin missbrukare i över 12 år...det roliga är att då när han kom ut så var han duktig och snacka att man ska inte ta droger osv...men jag har levt med denna man i 8 år och aldrig tagit droger men jag har fått erfarenhet och kunskaper efteråt att jag märker direkt....tex
    För 2 månader sedan så kom han upp till mig för han skulle säga hej till barnen...han undvek ögonkontakt med mig samt pupillerna var sååå små...ögonen blir ljusa och glansiga....samt att talet blir annorlunda....samt när vi har pratat i telefon så är han alltid snuvig som han har förkylning titt som tätt.....även svettningar....har ingen alls jag kan prata med eller få råd....så är min känsla fel??......även min dotter sa när hon var hemma hos honom  att pappa bara nickar med huvudet o somnar till och från...vilket man gör ju när man har tagit heroin när det slår på
    finns det någon som är el har varit missbrukare som kan ge råd    ..    

• Svar på tråden Är min känsla fel, mina barns pappa har fått återfall på heroin
  • Anonym (Werton)

Din dotter ska inte vara där och du ska lita på din magkänsla.

• Anonym (assa)

Ja, det är säkert som ett ASSA-lås att han börjat igen. Jag har lång erfarenhet av heroinmissbrukare, både privat och yrkesmässigt. Möjligen också att han överdoserar på substitutionsmedel som t ex metadon men det är i princip lika illa.

Du ska INTE lämna ditt dottern. När han horse-sover kan vad som helst hända. Din dotter kan få tag i nålen eller själva heroinen om det vill sig illa också 

• frappa
    Anonym (assa) skrev 2013-06-13 21:41:13 följande:
    Ja, det är säkert som ett ASSA-lås att han börjat igen. Jag har lång erfarenhet av heroinmissbrukare, både privat och yrkesmässigt. Möjligen också att han överdoserar på substitutionsmedel som t ex metadon men det är i princip lika illa.

Du ska INTE lämna ditt dottern. När han horse-sover kan vad som helst hända. Din dotter kan få tag i nålen eller själva heroinen om det vill sig illa också 
    Vem vet han kanske går på ett program.
  • EvilEye

Utan tvekan, ja.

Feel free to shut the fuck up. I fucking insist.
  • kenopeno

Lita på din känsla och börja arbeta mot att få det uppstrukturerat kring din dotter ang detta. Nu vet jag inte vilka hjälpmedel som finns att få, i råd och så när det kommer till hans umgänge. Kanske du kan ringa ett beroendecenter eller ett behandlingshem för att få lite råd vilka steg du kan ta. Men tvivla inte på din känsla i det här och ta de steg du behöver för att hjälpa och skydda din dotter i det här.

Och om du ändå tvivlar och känner rädsla för hur det ska sluta om du mot all förmodan har fel (vilket jag tyvärr inte tror).....så är det superenkelt för honom att visa dig att han är drogfri genom provtagningar en tid till exempel.   

• LindaMaria73

Han har definitivt börjat, det du beskriver är ju klock rent. Har han dessutom varit fast i det så länge så är det otroligt svårt att sluta utan hjälp. Han borde ju kunna få subitex eller metadon program av läkarna . Har många vänner som fått det som fungerar som vanligt jobbar och lever ett normalt liv. Bara ett tips kolla upp det . Så länge han håller på så borde du inte ha ditt barn där.

• Anonym (hmmm)
    Anonym (orolig) skrev 2013-06-13 16:48:42 följande:
    Hej
    Lever inte med mina barns pappa sedan ett antal år, han har suttit inne och kom ut för ett år sedan...innan dess var han heroin missbrukare i över 12 år...det roliga är att då när han kom ut så var han duktig och snacka att man ska inte ta droger osv...men jag har levt med denna man i 8 år och aldrig tagit droger men jag har fått erfarenhet och kunskaper efteråt att jag märker direkt....tex
    För 2 månader sedan så kom han upp till mig för han skulle säga hej till barnen...han undvek ögonkontakt med mig samt pupillerna var sååå små...ögonen blir ljusa och glansiga....samt att talet blir annorlunda....samt när vi har pratat i telefon så är han alltid snuvig som han har förkylning titt som tätt.....även svettningar....har ingen alls jag kan prata med eller få råd....så är min känsla fel??......även min dotter sa när hon var hemma hos honom  att pappa bara nickar med huvudet o somnar till och från...vilket man gör ju när man har tagit heroin när det slår på
    finns det någon som är el har varit missbrukare som kan ge råd    ..    
    Du får äran att ta emot dagens förstapris som forumets mest korkade människa... En heroinist skulle offra sitt eget barn för att få sig en dos när beroendet tar över personen i fråga, och du har aldrig tagit droger men fan vilket go gubbe jag har träffat, sitter helt väck med en spruta i armvecket om dagarna...

Att använda sin hjäna gör saker och ting mycet
  • Venne

Finns ju ingen chans att jag hade låtit den mannen vara med mitt barn utan att uppvisa rena drogtester regelbundet.

Svar på tråden Är min känsla fel, mina barns pappa har fått återfall på heroin