• ah11

Korsdonator sökes - Uppsala

Hej.
    Som många andra söker jag någon som kan tänka sig att bli korsdonator.
    Vi har sedan tidigare ett barn via äggdonation,(stort tack till denna underbara människa!!) men nu vill vi gärna försöka få ett syskon. Vi har gjort 2 försök med frysta ägg men det lyckades tyvärr inte. Så för att få ställa oss i kö igen måste vi skaffa en egen donator. Men det finns inte så mycket tid kvar innan jag blivit för gammal
    Så finns det någon som kan tänka sig att göra detta skulle jag bli oerhört tacksam.

• Svar på tråden Korsdonator sökes - Uppsala
  • En himmelsk drog

Är inte insatt så skulle gärna vilja veta mer om detta. Hur går man till väga osv, vad exakt innebär korsdonation, vad finns det för krav osv?

• ah11

Enkel förklaring om korsdonation är att den donator vi bidrar med donerar till anonym mottagare och vi får ägg från anonym donator.
    Om vi får tag på en egen donator så får jag ringa till Uppsala akademiska och fråga hur man går vidare för det vet jag inte i dagsläget.

För mer information om hur behandling går till och kriterier på donatorer finns att läsa på bl a:

www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Svart-att-fa-barn/Aggdonation/

www.1177.se/Dalarna/Fakta-och-rad/Behandlingar/Behandlingar-vid-ofrivillig-barnloshet/

hthttp://www.1177.se/Dalarna/Fakta-och-rad/Behandlingar/Behandlingar-vid-ofrivillig-barnloshet

www.akademiska.se/sv/Verksamheter/Reproduktionscentrum/Donatorer/Aggdonatorer/

Svar på tråden Korsdonator sökes - Uppsala