• sheldon

Äggdonator sökes - Stockholm

Hej,

Vi är ett par som har försökt få barn i många år. Min äggproduktion har blivit sämre och sämre och vi har gjort 6 IVF'er och en äggdonation med en graviditet som resultat som tyvärr blev ett missfall.

Enligt vår läkare ser förutsättningarna för att bli gravida bra ut vid äggdonation och uppmuntrar oss till ytterligare försök men vårt problem är tiden.  Jag fyller 40 inom ett år och kön för äggdonation är så lång så att de kan inte garantera oss att vi får ett försök till före jag fyller 40 och då är det kört. Vi har fina förutsättningar och läkaren är övertygad om att vi kan få barn om vi får en egen donator, därför är vi väldigt angelägna om att hitta en donator som skulle ge oss möjligheten att bli föräldrar vilket vi längtar efter så mycket.

Inget skulle göra oss lyckligare än någon som kan tänka sig att göra äggdonation för oss och vi kommer självklart att betala för alla kostnader mm som kommer med det.  

Om någon är intresserad och vill hjälpa ett par som längtar efter att ge kärlek till en liten bäbis, snälla kontakta mig! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-30 20:56
    Tack alla för era vänliga svar både här och till mig direkt. Vi är överlyckliga över att ha fått en donator nu och kommer att göra isättning under november!!!

• Svar på tråden Äggdonator sökes - Stockholm
  • GabriellaS01

Hej!

Jag har velat donera ägg ett tag nu, men först fått avslag (i USA för att jag var Europé) och nu är alla kliniker i Stockholm sommar-stängda...

Hör av er om ni fortfarande är intresserade så kan jag berätta mer om mig och skicka lite bilder.

Vänliga Hälsningar,

Gabriella 

• Katrin75

Hej! Jag har donerat vid två tillfällen på Huddinge. Tyvärr fyller jag 38 i oktober och såvitt jag förstår får jag inte donera igen. Om det är skillnad när man donerar direkt till ett par, eller om de är beredda att göra ett undantag, ställer jag gärna upp. 

Önskar er varmt lycka till oavsett vilket!

Hälsningar,

Katrin 

• Ypke

Hej Sheldon, du vet väl att ni kan söka er utomlands? Fertinova i Åbo eller Helsingfors rekommenderas av svenska läkare, och IVI-klinikerna i Spanien hör till världens bästa. Med lite tur får man ersättning från Försäkringskassan om man åker till Finland. Väntetiden är ca ett halvår för Finland. Det finns en stor ÄD-tråd här för oss som går i Finland, titta gärna in där!

• chewielusen

Jag kan tänka mig att donera ägg men ska vara ärlig och säga att jag har ADHD. Det innebär att jag är impulsiv och har vissa koncentrationssvårigheter. Däremot har det inte medfört inlärningssvårigheter, hade bra betyg i skolan och har akademisk examen. Ska också tillägga att jag inte har europeiskt utseende. Har inte skaffat barn än men det är ingen brådska. 

Svar på tråden Äggdonator sökes - Stockholm