• Malinwahl

Barn tätt

Någon mer som har barn med tätt mellanrum? Har 14 månader mellan mina barn..

• Svar på tråden Barn tätt
  • Cassopeia

Jag har precis fått mitt andra barn (två döttrar) och det skiljer 17mån vilket förmodligen anses tätt. Intensivt må jag då säga! Äldsta dottern är så fruktansvärt gnällig och jag undrar om det verkligen kan bero på nya tillskottet. Tur att bebisen sover mest...

Hur fungerar det för dig?

• lovea01

Har 15 månader mellan mina första två och kommer va 17 månader mellan den yngsta och bebisen sedan ungefär :) Intensivt det kan jag hålla med om men dom leker mycket tillsammans och är rätt så självständiga :)

• Cassopeia
    lovea01 skrev 2013-06-10 22:00:13 följande:
    Har 15 månader mellan mina första två och kommer va 17 månader mellan den yngsta och bebisen sedan ungefär :) Intensivt det kan jag hålla med om men dom leker mycket tillsammans och är rätt så självständiga :)
    Så härligt att höra att det blir mycket lek. Det är ju det man hoppas på. Är det samma kön på barnen?
  • lovea01
    Cassopeia skrev 2013-06-11 11:48:53 följande:
    Så härligt att höra att det blir mycket lek. Det är ju det man hoppas på. Är det samma kön på barnen?

Ja det är kul o se att dom kommer bra öcerrens då:) Tror oxå att när man har barn rätt att dom har mycket utbyte av varandra sedan oxå och underlättar nog i skolan mm tror jag kanske :)

Nej äldsta är flicka och nu har jag 2 pojkar på rad :)

Roligt med två flickor :) Min dotter blev oxå väldigt gnällig när lillebror kom och undrar hur det kommer bli nu när lillebror ska bli storebror hehe han är så enormt mammig. Att inte ens pappa får krama mig utan att han ska komma och bli ledsen och ropa mamma och vill bli kramad:P Svartsjuka kanske?
  • Malinwahl

Hej alla.. Ja intensivt är ju bara förnamnet just nu känns det som! Vissa dagar bryter man ju nästan ihop haha skönt att höra att dom iallafall kan leka bra sen när dom blir större :) min äldsta är en flicka och hon blir 2 i september och min yngsta är en pojke som blir 1 i november.. Det som jag känner kan vara det "jobbigaste" är nog när man ska natta båda på kvällen och min dotter är så himla mammig sen lillebror kom :(

• Jessrosengren

Vi väntar vårt andra barn nu i Oktober och vårt första är 13.5 månad nu... Blir ca 15 månader mellan dem och vi ställer verkligen in oss på en tuff tid i början men som sagt när de blir lite större kommer de kunna leka med varandra och då vi väntar en till pojk så tror och hoppas jag på att de kommer få så kul tillsammans sen :D dock lite nervös inför första tiden ;D

• Flickan och kråkan
    Jessrosengren skrev 2013-09-05 12:44:17 följande:
    Vi väntar vårt andra barn nu i Oktober och vårt första är 13.5 månad nu... Blir ca 15 månader mellan dem och vi ställer verkligen in oss på en tuff tid i början men som sagt när de blir lite större kommer de kunna leka med varandra och då vi väntar en till pojk så tror och hoppas jag på att de kommer få så kul tillsammans sen :D dock lite nervös inför första tiden ;D

Första tiden är en baggis . Jag har 16 månader mellan mina första två pojkar. Äldsta fyller 6 år vid jul och numera mellanpojken blir snart 4,5 och så har vi en tredje pojke på 2,5 månad . Inte riktigt 40 ännu....38 .
  • Jessrosengren
    Flickan och kråkan skrev 2013-09-05 13:01:09 följande:
    Första tiden är en baggis . Jag har 16 månader mellan mina första två pojkar. Äldsta fyller 6 år vid jul och numera mellanpojken blir snart 4,5 och så har vi en tredje pojke på 2,5 månad . Inte riktigt 40 ännu....38 .

Tycker du det ? :D skönt att höra. Hur är det att ha en liten nu och två "stora"? Vilken tid har vart "värst"?
  • Mabaja

Jag har 16 mån mellan mina två äldsta och 15 mån mellan de yngsta så tre barn på två år och 8 mån.

• Jessrosengren
    Mabaja skrev 2013-09-05 13:20:46 följande:
    Jag har 16 mån mellan mina två äldsta och 15 mån mellan de yngsta så tre barn på två år och 8 mån.

Wow :) hur har det funkat? :D jag har alltid velat ha tätt mellan mina barn dock börjar vi med två så får vi se om det blir en till om några år ;D
  • Mabaja

Jessrosengren: när det flyter på är det underbart! När det inte flyter är det riktigt jobbigt! Jag tänker mest... "Tänk om alla haft blöja"... Då hade jag inte gjort annat... Är ju inte helt ovanligt att treåringar har blöja fortfarande. Men nu har bara minsta blöja (2 mån) och mellan (18 mån) när hon sover... Så väldigt lyckligt lottad!

• Flickan och kråkan
    Jessrosengren skrev 2013-09-05 13:19:26 följande:

Tycker du det ? :D skönt att höra. Hur är det att ha en liten nu och två "stora"? Vilken tid har vart "värst"?
    Värsta tiden var när lillebror blev ordentligt rörlig på egen hand när han var runt 8 månader och så ett drygt halvår framåt då storebror hamnade i 2-års"trotsen" och MIN-/MITT-perioden. Punktmarkering all vaken tid.....bokstavligen, Första tiden är ju bebisar bara små amöbor som liksom bara finns där och hänger med, ingen direkt konkurrens i större utsträckning.

Jättemysigt med en liten nu med större åldersskillnad till de äldre. Det är verkligen en helt annan sak. Mina "stora" pojkar är storebröder på riktigt. De är självständiga på så många sätt och förstår. De är så kärleks- och omsorgsfulla.  
Svar på tråden Barn tätt