• MiaIa 90

År 2014 är de år vi ska få en bebis?!

Hej finns de fler en jag som har PCO och hat kämpat mot ett + men som inte fått de en?!

Jag är 23år och min sambo 40åt vi har i år kämpat i mot att få ett efterlängtat + i 2års tid men inte gått så bra. 
    I januari gjorde jag en GBP operation och har tappat 35kg i vikt och hoppas de ska ha hjälpt mig att få rätt så bra mens cykel och att jag har äl.
    Denna månaden körde jag med äl tester och fick stegring starkt mellan 29-31maj men inte helt utslag men tar de som om jag har haft äl endå för aldrig fått så stark stegring på äl test någonsin förut. 
    Nu väntar jag på BIM som är mellan den 11-14juni nu.

Hoppas de tagit sig men känner inget specielt i kroppen och vågar inte hoppas efter så här lång tid som man har försökt.

Finns de mer som är i någon liknande sitts som har kämpat länge mot ett + men inte har kommit någe?
    Och som vill ha en 2014 bebis?
    Kram

• Svar på tråden År 2014 är de år vi ska få en bebis?!
  • Anlii

Hej.
    Jag och min sambo har försökt sen april 2012, med uppehåll för några månader jag inte hade nån mens alls.
    Känns jobbigt varenda gång man tar ett test och det är negativt, fast man egentligen redan vet svaret.. 

Håller tummarna för er, det går säkert bra den här gången!

• MiaIa 90
    Anlii skrev 2013-06-11 13:14:19 följande:
    Hej.
    Jag och min sambo har försökt sen april 2012, med uppehåll för några månader jag inte hade nån mens alls.
    Känns jobbigt varenda gång man tar ett test och det är negativt, fast man egentligen redan vet svaret.. 

Håller tummarna för er, det går säkert bra den här gången!

Fy vad jobbigt:(. 
    Får du ingen hjälp att få igång äl och mensen?
    Jag vet inte har som mensvärk i dag så den kommer nog vilken dag som helst:(. 
  • Anlii
    MiaIa 90 skrev 2013-06-11 17:30:24 följande:
    Fy vad jobbigt:(. 
    Får du ingen hjälp att få igång äl och mensen?
    Jag vet inte har som mensvärk i dag så den kommer nog vilken dag som helst:(. 
    Åh, vad typiskt! Men det behöver ju inte vara kört än? 

Fick pergotime tre månader, men jag lyckades inte gå ner dom kilon som läkaren krävde så hon sa att jag får återkomma när jag gått ner.. men ska jag in i den vevan igen går jag nog via landstinget. 
  • MiaIa 90
    Anlii skrev 2013-06-11 17:43:16 följande:
    Åh, vad typiskt! Men det behöver ju inte vara kört än? 

Fick pergotime tre månader, men jag lyckades inte gå ner dom kilon som läkaren krävde så hon sa att jag får återkomma när jag gått ner.. men ska jag in i den vevan igen går jag nog via landstinget. 
    Ne jag vet ska ha bim 11-14 någon gång här för äl testen sa en sak och min app en annan. 

Men gu vad elakt gjort av henne.
    Har du mycket att gå ner?

• trina

(Haha, jag har sett dig Miala, har du sett mig?)

Jag har pco, varit oskyddad sen september och går nu på min tredje provera kur inför trippeldos pergotime som blir sista kuren innan sprutor i höst. Hoppas väl (på gott och ont) att det inte går vägen med trippelkur så det blir sprutor. Så har jag tur blir det väl första mötet på sjukhusets fertilitetsklinik i september och sen får man väl se. Går på en privat gynklinik just nu under utredningen men visar det sig att det inte fungerar med pergotime så skickar de remiss till sjukhuset ist.... Mannens spermier var något nedsatta men inte mycket under gränsvärdena så det borde gå enligt gyn. 

• MiaIa 90
    trina skrev 2013-06-11 19:03:28 följande:
    (Haha, jag har sett dig Miala, har du sett mig?)

Jag har pco, varit oskyddad sen september och går nu på min tredje provera kur inför trippeldos pergotime som blir sista kuren innan sprutor i höst. Hoppas väl (på gott och ont) att det inte går vägen med trippelkur så det blir sprutor. Så har jag tur blir det väl första mötet på sjukhusets fertilitetsklinik i september och sen får man väl se. Går på en privat gynklinik just nu under utredningen men visar det sig att det inte fungerar med pergotime så skickar de remiss till sjukhuset ist.... Mannens spermier var något nedsatta men inte mycket under gränsvärdena så det borde gå enligt gyn. 
    Har sett dig på någon tråd här inne förut:).

Oj gu vad jobbigt men hoppas de tar sig så du slipper ta sprutor.
    Skulle inte klara av att ta sprutor.
    Får se om jag blir gravid snart annars söker jag hjälp igen efter ett år efter min GBP operation och ett år är i januari.
    Kram 
  • Anlii
    MiaIa 90 skrev 2013-06-11 17:51:26 följande:
    Ne jag vet ska ha bim 11-14 någon gång här för äl testen sa en sak och min app en annan. 

Men gu vad elakt gjort av henne.
    Har du mycket att gå ner?

Tycker det verkar krångligt det där med att räkna ut äl.
    Man måste väl veta vad man har för lutealfas och så?
    Håller tummarna iallafall! =)

Måste tappa 7-8 kg åtminstone vilket är lättare sagt än gjort när man har noll disciplin som jag. =O
  • MiaIa 90
    Anlii skrev 2013-06-11 20:10:57 följande:

Tycker det verkar krångligt det där med att räkna ut äl.
    Man måste väl veta vad man har för lutealfas och så?
    Håller tummarna iallafall! =)

Måste tappa 7-8 kg åtminstone vilket är lättare sagt än gjort när man har noll disciplin som jag. =O
    Jo de är det rätt krånglit men har en app som räknar ut lite av sig själv när man skriver när mensen har kommit och när den är slut så räknar den ut ca när äl är nästa gång och när nästa mens ska komma med. 
    Men ta och kör modifast i 2-3veckor de kan du klara finns jätte goda pulver smaker godast som jag tyckte om var chocklad puddingen.

• trina

Jag kör womanlog för att ha koll på piller, mens och förmodad äl.

"tyvärr" så är jag normalviktig... Ligger till och med i den nedre skalan av normalvikt enligt bmi. Så viktnedgång är inget som kan hjälpa mig :(

Svar på tråden År 2014 är de år vi ska få en bebis?!