Ni som HAR en Brio Smile...
Skulle vilja höra vad ni som HAR eller möjligtvis har HAFT en Brio smile har för tankar om vagnen. Bra och dåligt...
Skulle vilja höra vad ni som HAR eller möjligtvis har HAFT en Brio smile har för tankar om vagnen. Bra och dåligt...
puffrar
Är jättenöjd med vår! Snygg, lättkörd, lätt att fälla ihop och allmänt bra :) Vi har dock haft lite problem med ett av bakhjulen, "låsspärren" gick inte tillbaka helt när man låser upp bromsen. Detta fixades med smörjning. Sen har vi haft punka på ett av framhjulen och babyproffsen (där vi köpt vagnen) hade inga slangar som passade eftersom vagnmodellen är så ny. Gick och lämnade in däcket på lagning på en cykelbutik. De ville först inte laga eftersom hjulen är "nitade" och att det skulle behövas nåt speciellt verktyg för att få loss däck och slang. Sprutade istället in punkteringsspray och det funkade finfint!
Märker du på något sätt att det är BRIOS "Budget-vagn", är den ranglig eller så?
Nu har ju jag aldrig haft någon annan vagn, men tycker absolut inte att den är skranglig! Ett annat plus tycker jag är att den är mkt högre än många andra vagnar, man slipper böja sig så lågt för att ta i och ur bebisen.
Jag var och klämde och kände på brio go och smile idag. Vi har alltid haft emmaljunga men nu vill jag testa nå annat. Tyckte go var ful!!! Älskade smile. Hög vagn, lätt att köra och bara snygg!!! :) orolig över hur den är i snö bara :/
Hej. Tips till er som har problem med bromsen på Brio/Britax Smile. Spring inte iväg direkt och köp en ny broms för x -antal hundra kronor. Fixa en kopp kaffe och ta fram endast chassit. Vänd det upp och ner (liggdel/sittdel bortmonterad), Lossa det hjulet som INTE bromsen fungerar på. Se till att använda en handduk eller filt under så att inga delar "hoppar" iväg. En stjärnskruvmejsel och liten tång behövs och någon form av smörjmedel. Lossa alla skruvar och var noga med hur dom sitter (går utmärkt att fota med telefonen), med största sannolikhet är det endast smuts och grus som gör att bromstappen inte åker ut. Rengör allt noga och se till att få alla delar (inte många delar, men att de sätts tillbaka på rätt plats) på plats. Detta fungerade på denna vagnen (Britax smile 2). Är som allt annat som rör sig, behövs omvårdnad och lite smörjning. 15 minuters arbete sparade mig minst 450 kr. Moffar
Liten och smidig, lätt att fälla ihop.
Den kan kännas lite skrangligare men det är inga problem. Kör i skog, med ståbräda osv. Inte instabil.