När sluta era barn att få flakan?
Tänkte höra när era barn sluta med nappflaskan?
För syrrans grabb brukar fortfarande tjajta om att fe en flaska på kvällen han är 5år.
Tänkte höra när era barn sluta med nappflaskan?
För syrrans grabb brukar fortfarande tjajta om att fe en flaska på kvällen han är 5år.
Min äldsta var 1,5 när den lades på hyllan. Lillasyster är 15 mån och vill inte lämna ifrån sig flaskan.
5 år??? Jättebebis
Vid tre vandes det där flaskdrickandet bort. Nästan på gränsen redan där
Eftersom det inte har nån betydelse för tänder mm när det handlar om en gång/dag så fick mina barn frukostvälling i flaska tills de var 5-6 år. Sen bytte vi till pipmugg som de fortfarande dricker sin frukostvälling i. De är nu 11 och 8 år.
Dricker de ur pipmugg nu? Vid 11 och 8 år?
Ja det gör de. I sängen innan de kliver upp!
Det är den enda frukost jag får i dem och efter att ha kollat det med alla möjliga (BVC, skolsköterskan, tandläkaren) så känns det som ett bra val
Det är ju inte så att de inte KAN dricka den på annat sätt, utan hinner de vakna till vill de inte dricka/äta alls på morgonen.
Mitt barn på 15 månader dricker vare sig välling eller ersättning. På nätterna får han vatten ur nappflaska när han är törstig. På dagarna dricker han ur vanlig mugg, eller en sån där med inbyggt sugrör.
För oss är det där ett icke-problem. De slutar när de vill. Den som har slutat snabbast var 5 år.
Visst - det är provocerande. Folk tycker det är konstigt. Men strunt samma, det är på inget sätt skadligt och spelar faktiskt ingen som helst roll om man dricker välling ur mugg, pipmugg, äter den ur tallrik med sked eller dricker den ur flaska.
Vill man engagera sig i hur andra gör med sina barn bör man fokusera på sådant som faktiskt är farligt eller som man i alla fall kan misstänka innebär en risk. Framåtvänt åkande i bil före 4 års ålder, vad man äter eller inte äter, hur konsumtionssamhället påverar miljön, hur det påverkar det uppväxande släktet att lämnas i stora förskolegrupper från 1 års ålder, gifterna i krämer vi smörjer barnen med...