• lille Birger

Min nalle vill till Astrid Lindgrens värld

Min nalle är ganska ensam av sig. Han har inte så mycket kompisar att vara med. Därför blir det mest att han sitter ensam och tittar ut genom fönstret nu på sommaren.

Igår föreslog nallen att vi skulle hitta på något skoj tillsammans. Jag var skeptisk eftersom jag inte kunde tänka mig något som vi båda skulle tycka om. Då klättrade den lille nallen upp till tangentbordet och visade en sida på internet där det stod om Astrid Lindgrens värld:

Där finns det tydligen massvis med skojiga saker att göra, bland annat roliga skådespel som man kan titta på.

Man kan tro att nallen är kär i Astrid Lindgren, så gärna som han vill till sommarlandet. Nalle

Problemet är att Astrid Lindgrens värld ligger i Småland och nallen&jag bor i Stockholm.

Hur hade du gjort om du var i mina skor? Hade du tagit med nallen till Astrid Lindgrens sommarland eller stannat hemma hela sommaren?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Min nalle vill till Astrid Lindgrens värld
  • Aniiee

Ta honom till Junibacken! Det är inte säkert att ni lyckas få tag på boende på ALV när ni är så här sent ute, annars hade jag sagt ÅK ÅK ÅK! ALV är jätteroligt för barnen.

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • mycketsaft

Åååh, lilla Nallen! Jag hade nog inte kunnat neka en sådan sötnos.. Sen är det ju inte så himla långt från sthlm.

• lille Birger

Man skulle faktiskt kunna åka bara över en dag om man inte hittar boende. Nallen skulle ju kunna sova i min famn på vägen hem. 

• mycketsaft
    lille Birger skrev 2013-06-08 20:05:20 följande:
    Man skulle faktiskt kunna åka bara över en dag om man inte hittar boende. Nallen skulle ju kunna sova i min famn på vägen hem. 

Ja, han ser ju ganska behändig ut, det skulle nog vara mysigt för honom att sova i famnen efter en rolig och händelserik dag.
  • FinaTina

Såklart ska nallen till ALV, han har ju Emil-skjorta och allt.
    Skulle inte våga neka honom en resa dit, kan se honom stå vid din sängkant nattetid, sviken av sin bästa vän. Han har lite galen blick, stora, svarta pupiller. Han har nog täljt en "bysse" i smyg om du skulle neka honom resan!

• lille Birger

Hår pekar nallen på något från hemsidan som han tycker är intressant:

• Jennies

Jag kan annars ta med nallen till ASV!  Kan hålla hans tass när vi är där.

• lille Birger
    Jennies skrev 2013-06-08 22:53:14 följande:
    Jag kan annars ta med nallen till ASV!  Kan hålla hans tass när vi är där.
    Solig
Svar på tråden Min nalle vill till Astrid Lindgrens värld