• katten0513

Min 12 månaders kan inte ramla rätt! Ramlar raklång. Vad göra?

Hej!

Jag har en underbar liten flicka på nästan 12 månader som går och springer. Hon kan dock inte ställa sig upp (bara i spjälsängen) eller sätta sig upp från liggande. Jag tror att just för att hon inte kan ta sig upp, kan hon heller inte ramla på rätt sätt. När hon mister balansen då blundar hon och gör sig raklång så att hon slår sig jätteilla i huvudet. Därför går jag efter henne hela tiden. Någon som varit med om liknande? Vad kan jag göra för att hjälpa henne att lära sig falla? Till saken hör också att hon har aldrig accepterat att vara på golvet längre stunder och jag har burit henne mycket.

Kram

• Svar på tråden Min 12 månaders kan inte ramla rätt! Ramlar raklång. Vad göra?
  • Themis

En sån där vadderad hjälm borde väl vara en idé då, så hon inte slår sig för illa?

Men sen tycker jag att du borde låta henne bli frustrerad emellanåt och visa henne hur hon tar sig upp själv, det är nog enda sättet.

En av få säkra saker i livet: Den som accepterar skit kommer att få rikliga mängder av det.
  • cloudberry79

Min elvamånaders kan ta sig upp själv, hon är också buren mycket, men hon fattar inte heller att ta emot sig när hon ramlar, så hon har ett inte-så-snyggt ärr mitt i ansiktet nu efter att hon föll när vi var ute. Jag vet inte om det finns mer att göra än att gå och vara med hela tiden.

(M)amma till V -07 och E -12
Svar på tråden Min 12 månaders kan inte ramla rätt! Ramlar raklång. Vad göra?