• Serese

Vilken dubbelvagn?

Finns det någon som kan rekommendera mig en lätt, liten och lättkörd dubbelvagn som kan ersätta min Baby Jogger City Elite? Vi har bytt bil och min Elite tar för stor plats. Får inte in packningen för långresan Skrattande Jag har två barn på 3 resp 1 år och jag vet inte hur länge till mitt äldre barn vill åka vagn. Någon med erfarenhet? Är det bara dumt att byta vagn? Stora tjejen kanske inte vill åka så länge till? Många frågor  Obestämd

• Svar på tråden Vilken dubbelvagn?
  • Serese

Har en ståbräda men hon åker fortfarande vagn om vi är på utflykt.

• Thirtyplus

Själv kommer jag att köpa Baby Jogger City Select som är en enkelvagn med 18 olika kombinationsmöjligheter. Fungerar både som syskonvagn (ligg+ligg eller ligg+sitt eller sitt+sitt) och tvillingvagn.

Har provkört den hos Babyproffsen och den är enkelkörd, väger lite och är väldigt lätt att haka i och ur sitsarna.

www.youtube.com/watch&v=vpfD6zPNYQ0

• En Ängel

Försöker från datorn istället. Ursäkta mina 100 inlägg!

Vi har en Phil&Teds. Den är jätte bra för oss, jag jobbar som nanny ibland med en och ibland med två barn. Vi har ett dubbelkit som man enkelt klickar på när man har två. Enkel och smidig, men kanske något "stor". Vi bor i England så inte säker på om den finns i Sverige. Här är den den absolut vanligaste dubbelvagnen :) Den viker dessuton väldigt smidigt så jag tycker inte den tar mer plats än en vanlig enkelvagn!

• viseversa

Haha det går inte att skria "och" tecknet på appen för då kommer inte hela meningen med. Antar att det var vad du försökte göra EN ängel?

• viseversa

Gillar inte Phil OCH Ted. Fler nackdelar än fördelar om ni frågar mig. Har haft en själv. Och ja dom finns i Sverige. Baby jogger city selekt är värdelös i snö så nu vet du det också ts. Jag har en vän som har den och hon kunde knappt gå ut med vagnen på hela vintern då den inte går att köra i djup snö.

Svar på tråden Vilken dubbelvagn?