Misshandlad - umgänge. Behöver råd
Hej! Jag har lämnat en man som slagit och tagit stryptag på mig. Jag är väldigt rädd för hans oberäkneliga humör och utbrott. Vi har en son på 14 månader tillsammans som bott hos mig sedan jag bestämde mig för att lämna(6månader sedan). Pappan hade innan det hände knappt en relationen vår son och jag har dom få gånger(3ggr) han frågat efter honom givit till svar att han ska söka hjälp. Han är som en alkoholist och lossas som inget har hänt. Han har nu vänt sig till advokat och jag har ordnat att han får träffa sin son med en vän till mig och mig i bakgrunden för att det skulle vara tryggt för min son som inte känner honom. Han tycker inte det funkade för han kunde inte respekterade att han inte fick komma mig nära blev förbannad och gick därifrån. Nu har en stämningsansökan lämnas in till tingsrätten. Hans advokat säger att han söker umgängesstöd. Den enda gång dom har setts så var min son helt ointresserad och ville bara med min vän. Tittade två långa sekvenser på honom men tittade bort. Ville inte flörta som han gör med dem flesta. Han kände av att det inte var en bra person tror jag. Barn förstår mer än vad man tror och han har sett mycket och blivit rädd för sin pappa många gånger. Någon som varit i liknande sits som kan ge mig stöd i vad som händer i processen? Vad är viktigt att tänka på? Känner såklart att jag vill bespara mitt barn från hans beteende så långt det är möjligt men förstår att de måste ses. Han är så liten hur brukar tingsrätt döma? Någon som haft umgängesstöd som vet hur det fungerar? Orolig för min son!