• Mikaelaaa

framåtvänd vagn!

Hej! Jag har en Emmaljunga scooter och jag tycker det känns så jobbigt att inte se henne när vi går promenader! Vi hade en citycross från början och är inne på att byta tillbaka! När vi är ute känns det som jag o sonen pratar och hon sitter där fram och inte är med alls... Hon är 13 månader och känns ju så liten!! Bytte till sonen när han var 13 månader och hade aldrig sådana känslor då.
    Men frågan är om man vänjer sig?

• Svar på tråden framåtvänd vagn!
  • miniskrutten

Beror nog på barnet och hur denne reagerar på att inte se sin förälder hela tiden. Vi vände när sonen var 9-10 månader tror jag. Detta då han vred sig för att se framåt hela tiden, ibland nästan så han åkte ur vagnen! Sen stannade jag ofta och kika till honom när han åkte framåt och ibland gick bredvid vagnen och pratade med honom. Han var jättenöjd så. Hur reagerar dottern på att åka framåt?

• älskarlivet81

Jag tycker det allra bästa är att ha en vagn som man kan ha både framåtvänd och bakåtvänd. På så sätt kan man ha barnet på det sätt som känns bäst just då.

• Mikaelaaa
    miniskrutten skrev 2013-06-03 22:19:37 följande:
    Beror nog på barnet och hur denne reagerar på att inte se sin förälder hela tiden. Vi vände när sonen var 9-10 månader tror jag. Detta då han vred sig för att se framåt hela tiden, ibland nästan så han åkte ur vagnen! Sen stannade jag ofta och kika till honom när han åkte framåt och ibland gick bredvid vagnen och pratade med honom. Han var jättenöjd så. Hur reagerar dottern på att åka framåt?
    Hon bryr sig inte. Men nu har vi nog bestämt oss för att köpa en city cross så får vi se hur det känns :)
  • Mimmi85

13 månader är för tidigt för de flesta barn. Runt 1,5 års ålder brukar vara lagom men det är ju så olika.

Svar på tråden framåtvänd vagn!