• danne85

mamman prioriterar konstigt

Hej jag är helt ny här...
    Jag och min gamla sambo har en dotter på 4 år.och hon säger gång på gång att hon inte har pengar men hon fortsätter tatuera sig va ute och festa gå på festivaler och såna grejer vilket gör att hon lämnar bort henne..hon jobbar sent på kvällarna så väcker hon henne hos mormor sent på kvällarna vilket jag har påpekat att hon har haft 2 år på sig och hittat ett annat jobb som är mer anpassat som ensamstående mamma...men då säger hon att jag har tillgång till 2 inkomster då jag gått vidare och har en ny sambo dock har vi en 2 mån bebis....dottern är inte alltid glad att åka till sin mamma...men idag kom droppen dottern har vårtor och sen behövde hon nya sandaler...sandalerna köpte jag vilket vi skulle dela på sen sa hon att vårtmedlet var dyrt det kostade 200kr då sa ja att vi kan dela på de men hon hade inte pengar till de mamman får hela barnbidraget och vi har henne varannan vecka trots det kan hon inte köpa det...hon ska på bråvalla festivalen nästa månad och då blir det knapert med...vad ska jag göra jag är jävligt orolig dels för det ekonomiska där sen att hon ligger runt och ta med sej henne sen att dottern inte vill säga hejdå till mamman idag typ efter dagisfesten då har dottern ändåinte träffat mamma sedan i fredags då puttade hon bara bort mamman och jag säger att hon ska va snäll mot mamma och säga hejdå....det hjälper inte att försöka prata med mamman hon blir bara förbannad då....så vad ska jag ta mej till hon är ju det bästa jag har och nu kan jag bara tänka på hur hon har det med mamma känns som min lilla dotter kommer åtsidan vilket jag inte vill

• Svar på tråden mamman prioriterar konstigt
  • MrsB

Kanske ta kontakt med någon myndighet och få till en bra kommunikation mellan er, där ni kan diskutera allting i lugna former. 

• EllisBell

Lyft frågan om mamman kanske bara ska ha dottern varannan helg ett tag? Det verkar inte som om hon vill/orkar ta sitt ansvar och barnet skulle nog ha det bättre hos dig. Då har du ju rätt till barnbidraget också.

Svar på tråden mamman prioriterar konstigt