Omedelbar bot mot mjölkstockning!!
Jag fick mjölkstockning för första gången i morse, stenhård knöl i höger bröst som ömmade som tusan. Har masserat, och strukit över knölen, försökt hålla bröstet varmt (t.ex. värmt en glasskål i micron och stoppat in i min "sport-bh", ammat extra mycket på den sidan, men märkte ingen skillnad.
Så av någon konstig anledning provade jag nyss att lägga min bebis(2 mån) på rygg på våran säng, och ställa mig på alla fyra över honom, så att bröstet hängde ner mot hans mun. Knölen jag hade var på översidan av bröstet, så jag ställde mig så att jag hade hans haka mot den(vet inte om det hade betydelse), alltså tittade jag ner på hans fötter, och han upp på min mage.
Jag var lite osäker på om han fick något ordentligt tag, så jag reste på mig för att ändra ställning, och kände efter på bröstet: helt mjukt!! Inte ens en liten knöl kvar! Och detta efter ca 30 sekunders amning. Måste ha med tyngdlagen att göra, att den "rann" bort. Nu är det fortfarande lite ömt, men det går väl över snart antar jag.
Tänkte att det lär finnas fler som är desperata nog att prova!