Hur skulle ni gjort?
Var och handlade med min 2,5 årige kille i veckan. Allt gick jättebra (för en gång skull) tills vi kom till godishyllorna och han tar upp en klubba han vill ha. Jag säger "nej, inte idag lägg tillbaka den" efter många vändor med nej o försök med att distrahera med annat får han ett utbrott o slänger sig på golvet o skriker hysteriskt för att han inte får denna klubba. Jag försöker med allt o tänker till slut att jag får helt enkelt handla sen och är påväg att lyfta upp honom för att gå till bilen. Nu till det värsta...innan jag hinner ta upp honom kommer en annan mamma med sin femårige som och har sett oss ett tag, hon tar upp klubban, ger den till min son o säger "var det denna du ville ha?" Min son blir såklart jätteglad och jag helt paff. Blev vansinnig på denna mamma som lägger sig i min barnuppfostran o stället till det ännu mer för mig. Hon blir arg tillbaka då hon inte alla förstår problemet. Hennes barn fick minsann godis när han ville (vilket syntes). Allt slutade med att min son släppte klubban av sig självt då vi tjafsade så, sen handlade vi färdigt o gick till bilen. Detta hände i tisdags o kan inte släppa det! Vad hade nj gjort? Är det mån som har varit med om detta? Hur uppfostrar ni era barn? Trotsar dom i affärerna ibland? Skönt att ventilera med andra föräldrar ibland!