• Anonym (tro hopp kärlek)

snälla hjälp mig tyda

Hejsan, jag har pco-s och har tidigare inte haft speciellt regelbunden mens och aldrig blivit gravid trots oskyddat samlag med min partner.

Nu har jag däremot gått ned ca 60 kilo och jag och min sambo har bestämt oss för att skaffa barn. Men har ju som redan förstått inte riktigt gjort någon framgång... tidigare har jag inte haft speciellt regelbunden mens i heller vilket jag fått mer och mer nu sen jag gick ned och börjat motionera med kontinuerligt.

Därför gick jag för ett par veckor sedan till gyn där de bad mig att ta äl tester och kontakta dem för provtagning en 8 dagar efter omslag..
       Hittills har det bara visat ytters svaga streck tills idag, kan ni hjälpa mig att tyda detta är detta verkligen positivt eller är det bara min önsketanke?  

Tack på förhand en ovetande sparv 

• Svar på tråden snälla hjälp mig tyda
  • Anonym (...)

Ser ut som att det är på väg iallafall att bli, inte riktigt lika stark än dock.

• Anonym (svårt)

Svårt att säga! Jag har testat med äl-tester i flera månader och fått sådär som det starkaste typ. Och min gyn säger att det mkt väl kan vara så att jag HAR äl men inte har hög hormonnivå. Eller så beror det på utebliven äl, men det finns inget annat som tyder på det. Testa ikväll och i morgon igen, testa gärna tre ggr per dag så du får se skiftningarna ordentligt på testerna. Och ha sex! Flört

hehe tack, ja det som gör det hela så viktigt är ju att jag måste ta prover mellan 8-10 dagar efter för att se hur pass stark äl jag har så jag vet ju inte om jag ska räkna från idag eller så om det nu inte skulle visa någonting alls typ i morgon? :S 

• Anonym (svårt)
    Anonym (tro hopp kärlek) skrev 2013-06-02 14:00:26 följande:
    hehe tack, ja det som gör det hela så viktigt är ju att jag måste ta prover mellan 8-10 dagar efter för att se hur pass stark äl jag har så jag vet ju inte om jag ska räkna från idag eller så om det nu inte skulle visa någonting alls typ i morgon? :S 
    om jag var du skulle jag strunta helt i de där 8-10 dgr och bara köra på. för då lär du dig se ett mönster, för även om man har ex pco så ser du en stegring när ev äl är på gång och sen när den är över. första månaderna kan man behöva testa sig mkt, mkt oftare för att lära sig tyda testerna. fota varje test och spara bilderna och kör typ två veckor nu på en gång med tester varje dag. så skulle jag göra om jag var riktigt osäker på när äl kommer eller om den kommer. då missar du ju iaf inget. och testa dig helst tre ggr per dag, för ibland har man en snabb stegring och säg att du testar idag på morgonen och imorgon kväll, då kan du ha missat den helt.
    Anonym (svårt) skrev 2013-06-02 14:22:45 följande:
    om jag var du skulle jag strunta helt i de där 8-10 dgr och bara köra på. för då lär du dig se ett mönster, för även om man har ex pco så ser du en stegring när ev äl är på gång och sen när den är över. första månaderna kan man behöva testa sig mkt, mkt oftare för att lära sig tyda testerna. fota varje test och spara bilderna och kör typ två veckor nu på en gång med tester varje dag. så skulle jag göra om jag var riktigt osäker på när äl kommer eller om den kommer. då missar du ju iaf inget. och testa dig helst tre ggr per dag, för ibland har man en snabb stegring och säg att du testar idag på morgonen och imorgon kväll, då kan du ha missat den helt.
    Okej, när jag var hos gyn den 20:e så var min äggblåsa 13mm så jag borde ju ha haft äl vid det här laget. Har i alla fall äl symptomen så tycker det vore konstigt om jag inte hade någon men detta är i alla fall det starkaste testet som  jag tagit så att säga. 
    Dock har jag svårt att ta äl test vid regelbundna tider då jag jobbar skift =/ Men ska försöka att i alla fall ta tester 2 ggr om dagen i alla fall =)

Svar på tråden snälla hjälp mig tyda