Titan skrev 2013-06-02 17:39:07 följande:
Tack för tips ang andra blöjor.Tyvärr så får vi inte blöjor gratis av landstinget (bor i storstockholm).jag undrar även om era barn sover så djupt och går bananas när man väcker dem för att kissa?
Vår son blir helt galen och skriker och gapar när man väcker honom vid 22 tiden och det tar lång tid att få honom lugn igen.det verkar som om han inte vaknar ordentligt utan fortfarande sover när man tar upp honom!?
Så var det för vår son när vi försökte. Gick knappt att få liv i honom, och han blev mest hysterisk när han väl vaknade. Känner igen mig i det så väl.
Med dottern kan jag bara lyfta henne till toaletten och sätta henne så kissar hon, men det gick inte med sonen. Dessutom är han ju tung, så jag orkar inte bära..
Tänkte mest om du kunde få skydd gratis, inte blöjor. Blir dyrt att köpa själv om man ska träna.
Jag tycker absolut du ska söka hjälp för detta. Det är så vanligt, och man får hjälp när de börjar bli så stora att de själva tycker att det är jobbigt. Det blir ju tillslut pinsamt för vissa barn. Det här med att sova borta osv..