• Anonym (förtvivlad)

Ingen mens på två månader, någon som känner igen?

Hej!

Jag är 32 år, har fått två missfall, det första förra sommaren och den andra i december, sedan dess har vi försökt  men utan lycka.

Nu kom inte mensen förra månaden och inte heller den här månaden, jag äter inga p-piller, har inte gått upp eller ner i vikt och är inte så orolig eller ledsen för någonting...

Är det någon som haft såhär? Ringde ni gyn? Vad sa dom?

Jag är så otroligt rädd att jag aldrig kommer få barn

Ska ringa gyn på måndag.

Är tacksam för alla svar jag får!

• Svar på tråden Ingen mens på två månader, någon som känner igen?
  • Hallonet

Har haft flera missfall och nu efter sista blev det struligt. Jag har inte haft som du att den saknats HELT, däremot har den förändrats - jag får som spottings redan en vecka efter att äl borde ha inträffat och cyklerna hoppar hit och dit. Och tydligen kan det bli så när äl:en faktiskt uteblir. Så det är bra att du kollar, för kanske har ägglossningen försvunnit på vägen? Behöver inte vara jättesvårt att fixa! 

Hoppas det går bra! 

• Hallonet

Ska kanske tillägga att det dröjde 50 dgr innan jag fick mens igen oxå. Så det KAN bli knas och ta tid innan kroppen återhämtat sig. 

• Anonym (förtvivlad)

Tack för era svar!

När första mensen uteblev så testade jag flera gånger, och nej där fanns inget plus, har testat nu också, och inget plus.

Jag har alltså haft min mens efter båda mina missfall, det senaste missfallet var i december och sedan dess fram till april hade jag alltså mens.. enligt min app så är mensen 50 (!) dagar sen....

Så jävla orättvist och hemskt det känns, inte nog med dom där jävla missfallen, nu ska det här krångla också kanske inte är menat att jag ska ha barn....

Jo jag det bör ju kunna vara utebliven ägglossning, och jag är supernervös för att gå och kolla mig (kommer ju göra det ändå förstås) men jag är så rädd för vad som kan vara fel med mig. Att doktorn ska säga typ, nej, du kommer aldrig kunna få barn.

• Hallonet
    Anonym (förtvivlad) skrev 2013-06-01 21:29:33 följande:
    Tack för era svar!

När första mensen uteblev så testade jag flera gånger, och nej där fanns inget plus, har testat nu också, och inget plus.

Jag har alltså haft min mens efter båda mina missfall, det senaste missfallet var i december och sedan dess fram till april hade jag alltså mens.. enligt min app så är mensen 50 (!) dagar sen....

Så jävla orättvist och hemskt det känns, inte nog med dom där jävla missfallen, nu ska det här krångla också kanske inte är menat att jag ska ha barn....

Jo jag det bör ju kunna vara utebliven ägglossning, och jag är supernervös för att gå och kolla mig (kommer ju göra det ändå förstås) men jag är så rädd för vad som kan vara fel med mig. Att doktorn ska säga typ, nej, du kommer aldrig kunna få barn.
    Vet precis hur du känner! Jag är där jag med, just nu. Hade MA i nov och sen dröjde det 50 dgr innan det kom igång med vad jag trodde var mensen men som tydligen inte var det, bara ngn form av blödning man får iaf... Iom att min ägglossning tydligen uteblivit då. Jag har fått progesteronvaggisar att ta nu, för att se om äl kommer igång. Det behöver verkligen inte vara ngt jättkonstigt som hänt dig, men jag förstår verkligen din oro och man ORKAR bara inte med fler och fler problem när man redan genomlidit massa annan skit. 

Kram till dig! 
  • Besa

Hej mitt råd till dig ring och prata med gyn. Jag kan berätta min historia. Bara för att jag har det så det betyder inte att så är det i ditt fall med. 2011 födde jag ett dödfött barn i v 39 sen efter det har jag har två missfall en i april 2012 och en i november 2012. Efter mitt sista missfall har min mens varit konstigt. Det kom aldrig igång så jag ringde till gyn och fick utskrivet primolut nur. Så min gynläkare som jag har alltid gått till ville att jag skulle dit på ul undersökning. Där kunde han se att jag hade fått PCO jag hade typiska PCO äggstockar på båda. Så för min del betyder det att jag har ingen ÄL. För att bli gravid måste jag äta pergotime, jag kan tillägga att dem har tagit prover på mig innan och då hade jag inte PCO både med ul och blodprov. Så min PCO har kommit efter min sista missfall. Så mitt råd till dig ring och fråga varför inte.. Jag är 29 år och försöker bli gravid med har fortfarande inte lyckats.. Har lagt ner bebisverkstad ett tag då min läkare anser att jag måste villa.. Nya tag blir det efter augusti så lycka till 🌺

• Hedebris

Jag har inga ppiller eller sånt. Hade inte haft mens på 75 dagar. Den kom idag. Pust

• Besa

Ursäkta mig det blev lite fel på texten hoppas ni förstår vad jag har skrivit det är så svårt att skriva från Mob långa inlägg..

• Anonym (förtvivlad)
    Besa skrev 2013-06-01 21:34:21 följande:
    Hej mitt råd till dig ring och prata med gyn. Jag kan berätta min historia. Bara för att jag har det så det betyder inte att så är det i ditt fall med. 2011 födde jag ett dödfött barn i v 39 sen efter det har jag har två missfall en i april 2012 och en i november 2012. Efter mitt sista missfall har min mens varit konstigt. Det kom aldrig igång så jag ringde till gyn och fick utskrivet primolut nur. Så min gynläkare som jag har alltid gått till ville att jag skulle dit på ul undersökning. Där kunde han se att jag hade fått PCO jag hade typiska PCO äggstockar på båda. Så för min del betyder det att jag har ingen ÄL. För att bli gravid måste jag äta pergotime, jag kan tillägga att dem har tagit prover på mig innan och då hade jag inte PCO både med ul och blodprov. Så min PCO har kommit efter min sista missfall. Så mitt råd till dig ring och fråga varför inte.. Jag är 29 år och försöker bli gravid med har fortfarande inte lyckats.. Har lagt ner bebisverkstad ett tag då min läkare anser att jag måste villa.. Nya tag blir det efter augusti så lycka till 🌺
    Jag vet inte vad jag ska säga, så himla orättvist att din bebis dog

Jag har ju inte blivit undersökt sedan mitt första missfall (ma) mitt andra missfall var ett plus som efter någon dag blev en mens, som efter typ två veckor var en extremt lång mens... och då hon undersökte mig vid mitt första missfall så såg allt "jättebra" ut, men det är klart, saker kan ju ändras...

Att få missfall gjorde jag iallafall "helt enligt alla regler"... tur man är bra på nåt då...
    Hedebris skrev 2013-06-01 21:35:03 följande:
    Jag har inga ppiller eller sånt. Hade inte haft mens på 75 dagar. Den kom idag. Pust
    Lyllos dig!! Jag väger mellan att boka tid hos gyn och kolla upp allt, eller att bara vänta ett tag till och försöka att inte "tänka" (för det är ju SÅ lätt) och inte oroa mig... lutar nog åt att ringa gyn.

Du väntade bara?
    Hallonet skrev 2013-06-01 21:33:01 följande:
    Vet precis hur du känner! Jag är där jag med, just nu. Hade MA i nov och sen dröjde det 50 dgr innan det kom igång med vad jag trodde var mensen men som tydligen inte var det, bara ngn form av blödning man får iaf... Iom att min ägglossning tydligen uteblivit då. Jag har fått progesteronvaggisar att ta nu, för att se om äl kommer igång. Det behöver verkligen inte vara ngt jättkonstigt som hänt dig, men jag förstår verkligen din oro och man ORKAR bara inte med fler och fler problem när man redan genomlidit massa annan skit. 

Kram till dig! 
    Ja men skoja inte så jävla less man blir!! Det är liksom, varför kan inte någonting NÅGON GÅNG bara gå smidigt. Jag blir så hatisk mot min kropp som bara strular. Ge dig kroppjävel.

Svar på tråden Ingen mens på två månader, någon som känner igen?