• Kitty baby

Utan mat i Spanien! Vilken ersättning mest lik babysemp?

Befinner mig på semester i Spanien och upptäcker att vi i packningskaoset ????lagt i fel kartong med mat till lilltjejen och därför nu står utan ersättning. Hade några tetror som räddade oss första dagarna, men behöver köpa på oss någon annan ersättning som finns att få tag i här i Spanien. Hon är lite petig så jag hoppas på tips på ersättning som liknar Babysemp 2 så jag slipper prova mig fram. Någon som har erfarenhet?

(har dock rejält med välling till storasyster...????)

• Svar på tråden Utan mat i Spanien! Vilken ersättning mest lik babysemp?
  • Lindsey Egot the only one

Nestle finns inne på carefour.

• Kitty baby

Ok, tack.

(Vet inte varför det blev frågetecken efter sista meningen för det är inga tvivel liksom :)

• Lindsey Egot the only one

Nestle bröstmjölksersättning kan se olik den vi har hemma. Men en sak är säker de använder inte välling. det är ett påfund som bara existerar i norden. Så det som säljs är bröstmjölksersättning. När jag var i Frankrike på carefour hade de smaksatt ersättning med choklad, jordgubb eller banan smak på de färdigblandade så jag köpte pulver. De har även pampers blöjor. När vi var i Ungern hade de t.o.m libero men när vi varit i Spanien och Frankrike har de bara haft pampers och andra märken. Tyvärr är blöjor väldigt dyrt.

• goji

Holle, ekologisk mjölkersättning el nestle finns.
    Tetra hittade jag inte alls i Spanien. Hade varit smidigt till hemresan.

Svar på tråden Utan mat i Spanien! Vilken ersättning mest lik babysemp?