• tempest1

skolavslutning

Hej!
    Behöver er hjälp Undrar om någon har ett bra minne/tips på något att skriva, personligt, till varje elev som lämnar skolan nu till sommaren? Någon av er eller era barn som fått något fint skrivit till er av en före detta lärare? Tacksam för tips!
    Mvh skoltrött fröken

• Svar på tråden skolavslutning
  • mucklas

Min yngste son hade sin första lärare i bara ett år, sen flyttade hon iväg. Vi var alla väldigt förtjusta i henne och det var sorgligt att de inte fick ha henne kvar.
    Hon hade skrivit en lång dikt till hela klassen, om hur hon hoppades att deras sommar och vidare skulle vara bra, att hon skulle sakna dem + en eller ett par rader om varje barn. Den var fantastisk bra och det är roligt att ha något som gällde hela klassen.

Just because you call some people blind doesn't automatically give you vision.
  • Emeraldy

Ett år jobbade vi extra mycket på skolan med att stärka elevernas självkänsla, och till julavslutningen då gav jag alla mina elever en liten present och så hade jag skrivit "Du ska vara stolt över...." och så nåt personligt om just den eleven.

• hymafr

Skriv inte alltför personligt, men kanske något i stil med att "jag är imponerad över hur du kämpat", "du har verkligen varit en solstråle", "hoppas du fortsätter med ditt stora engagemang för...", "jag har tyckt om att ha dig som elev för att...", "lycka till med...", "jag blev så glad när du lyckades på matteprovet...", "du har varit en god kamrat".

Avsluta sedan med att önska alla ett underbart sommarlov och (om de slutar för att flytta till en ny skola) hoppas att de kommer och hälsar på.

Det behövs inte så mycket för att det ska uppskattas. Huvudsaken är ju att det du skriver är i en positiv anda.    

• hymafr
    hymafr skrev 2013-05-31 11:16:42 följande:
    Skriv inte alltför personligt, men kanske något i stil med att "jag är imponerad över hur du kämpat", "du har verkligen varit en solstråle", "hoppas du fortsätter med ditt stora engagemang för...", "jag har tyckt om att ha dig som elev för att...", "lycka till med...", "jag blev så glad när du lyckades på matteprovet...", "du har varit en god kamrat".

För att klargöra: Jag menade att du skulle skriva kanske en eller högst två meningar om varje elev - inte allt jag räknade upp
  • Emeraldy

Ett år jobbade vi extra mycket på skolan med att stärka elevernas självkänsla, och till julavslutningen då gav jag alla mina elever en liten present och så hade jag skrivit "Du ska vara stolt över...." och så nåt personligt om just den eleven.

Svar på tråden skolavslutning