• tjejhalmstad

konstig ägglossning eller ingen alls?

Har inte fått tillbaka mensen sen p-piller stop i augusti 2012. I slutet av januari, början av februari fick jag börja med Provera för att få igång mensen. Åt tre dessa i 3 omgångar och varje gång fick jag "mens". 

I slutet av april åt jag sista tablettomgången och när den var klar och jag haft min mens väntade vi sen på att kroppen skulle själv förstå att ägglossningen och mensen skulle komma igång. En vecka försenad fick jag min riktiga mens som varade i 4 dagar men inte så riklig. och om drygt en vecka hoppas jag den ska komma igen.

Men nu till min fråga. Har åtminstonde sen januari haft äl-känningar. Ökade flytningar, genomskinliga, acne m,m.

Nu när jag fick min riktiga mens för nån vecka sen så fick jag i 2 omgångar äl-känningar speciellt med de ökade flytningarna. Men sen dess att mensen upphört och ja nu inväntar nästa, så har jag inte haft några äl-symptom, inga flytningar. Vad kan detta bero på tro? Kan man ha blivit gravid? Slutar de komma då?

Vill ju blir gravid ingen. Läkarna har även tagit lite blodprover men de såg bra ut men fick då som sagt Provera för att se om kroppen startade igång av sig själv, vilket den gjorde.

Svar på tråden konstig ägglossning eller ingen alls?