• vt2

namnproblem-lika namn

Vi har fått en ljuvlig liten son som snart är 2 veckor.  Problemet är detta med namn.....jag har ett favvopojknamn som jag haft sedan vår dotter föddes för 6 år sedan...detta är Vide. Dock heter en av barnens kusiner Vida, vilket i ena stunden känns "skit samma"- det är ju likt, men inte SAMMA namn. I nästa stund tänker jag att det verkar konstigt och jobbigt framförallt för släkten på den sidan....(men vi träffas inte jätteofta direkt) .Hur skulle ni ha reagerat om ert barns kusin fick ett namn som är likt ert barns? Skulle ni valt ett annat eller hållit fast vid namnet?

• Svar på tråden namnproblem-lika namn
  • Philippa

Jag hade valt ett annat..

• Sölve

Kunde inte ha brytt mig mindre och tagit det namn som jag ville ha från början.

• Pissenisse

Jag hade inte brytt mig, det gror jag inte bån av mina kusiner hade gjort heller.

• Alvi

Ta Vide! Absolut!

Mamma till ett knasbarn och två normalstörda
  • anyXX

Tycker du kan ta det. Mina barn har två kusiner som heter Vile och Ville. Två lika men ändå olika namn. De träffas inte direkt ofta heller. Men för sakens skull kan du ju kolla av med släktingarna.

flicka 2008 & pojke 2010
  • fluu

De är ju av olika kön så helr förvirrat blir det nog inte. Olika slutbokstäver med. Kör på om ni gillar Vide.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden namnproblem-lika namn