• Jacqueline

Mcdonalds reklamen

Någon som sett Mcdonalds reklamen där två föräldrar och två barn är ute och åker bil och barnen gör inget annat än att gapa och skrika,bråkar och har sig i baksätet och INGEN av föräldrarna säger någonting?!
    Hur har NI det när ni åker långt och känner ni igen i i reklamen?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mcdonalds reklamen
  • Sölve

Jag svarade annat för mina barn skriker inte och bråkar och högljutt någonsin. 
    Jag har inte alls hög tolarensnivå för sådant beteende.
    Därmed inte sagt att jag är perfekta morsan och tycker att alla vars barn bråkar är dåliga föräldrar, för så är det verkligen inte. Jag vet att ungar bråkar, vissa mer än andra och i vårt fall är det en kombo av lugna barn och nolltolerans för högljutt skrikande, slagsmål mm från min sida.
    Däremot så tjafsar mina ungar rätt mycket med varandra. Alltid massa småretande.

(Är väl bäst att vara tydlig här på FL med vad man menar.

• BrödernaBus

Annat! Visst kan pojkarna vara osams och bråka men inte i bilen. Där sitter dem och läser eller tittar ut - om dem inte somnar förstås vilket händer för det mesta Glad

• Forumvärd

Mina barn var hyfsat lugna i bilen som små. Värre var det med mig och min syster...
    Den lilla elakingen satt gärna och nöp mig i smyg och så fort jag som jag tyckte gav igen på rätt grunder- så skrek hon som en stucken gris. Ibland skrek hon trots att jag inte gjort något
    Men pappa kom på det där och sedan fick en av oss sitta i bagagen. Det här är länge sedan och på den tiden hade vissa Volvomodeller extra säten i bagagen.
    Kan tillägga att då bråkade vi om vem som skulle sitta där bak

• Severus

Tillåter inte gap/skrik och bråk

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Smulan 89

Mina barn är ännu små 2,5 år och 1 år. En sitter i framsätet och en i baksätet, så det blir inga bråk i vår bil.

• läkarstudent

Sonen är aldrig "bråkig och skrikig", varken i bilen eller någon annanstans, men jag gillar inte alternativet "jag skulle aldrig tillåta det", så jag röstade på annat. Att förbjuda är liksom inte rätt väg att gå för att få uppfostrade barn, tror jag, snarare har jag märkt att det brukar leda till det motsatta.

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • Sölve
    läkarstudent skrev 2013-05-30 13:12:46 följande:
    Sonen är aldrig "bråkig och skrikig", varken i bilen eller någon annanstans, men jag gillar inte alternativet "jag skulle aldrig tillåta det", så jag röstade på annat. Att förbjuda är liksom inte rätt väg att gå för att få uppfostrade barn, tror jag, snarare har jag märkt att det brukar leda till det motsatta.
    Funkar inte en förbud så finns alltid silvertejp.
  • RöttÄrSött

Nu har jag bara ett barn än så länge (och som visserligen kan bryta ihop ibland) men jag "tillåter" inte en massa skrik och tjafs i bilen. Den som kör ska kunna köra säkert utan att störas. Sedan sker det genom en mix av tillsägelser och avledning som funkar för mitt barn.

Man behöver inte vara två barn för att ställa till ett jävla liv i bilen, jag har åkt med ensamma barn jag velat strypa tillslut medan föräldrarna ler fram ett "ja man får ta på sig öronproppar vid långfärder" (helt seriöst menat, inget skämt utan de tar proppar i).

Det är lika dumt som föräldrar som äter med hörselkåpor för att barnen skriker vid maten (ja det är hämtat direkt från verkligheten!) Som förälder får man fan träda in och uppfostra barnen!

• UnisexMama

Det har hänt att barnen skriker och tjafsar i bilen. Vi säger givetvis till dem och förklarar att man inte ska skrika på varandra eller vara elaka. Men tja..om de bara är högljudda och inte bråkar eller liknande så ignorerar jag ibland oljudet.

• Mate
    Sölve skrev 2013-05-30 08:41:43 följande:
    Jag svarade annat för mina barn skriker inte och bråkar och högljutt någonsin. 

Det värsta med reklamen är ju att hon tar tag i ratten och styr bilen, helt förkastligt. TRAFIKSÄKERHET!
Svar på tråden Mcdonalds reklamen